primož pavšič
25. aprila 2023

Nekdanji motorkrosist prostega sloga (FMX, teh res nismo imeli veliko), ki zdaj podobno veselje doživlja na kolesu za spust v parkih, njegova služba pa je “šejpanje” snowboard parkov.

Primož Pavšič

  • Vzdevek: Pavko
  • Kraj: Innsbruck (prej Koper)
  • Starost: 39
Pokrovitelj Na verigi

Kristian: Kaj te je privedlo do shaperja snowboard parkov po Evropi ter kakšne imaš izkušnje z zunanjimi delodajalci?

Primož: Po nekaj zelo lepih zimah na Rogli so se razmere tam začele slabšati, poleg tega sem po hudi poškodbi leta 2011 s težavo in hudimi bolečinami opravljal fizično delo šejperja. Možnosti, da bi delo v snowparku nadaljeval kot ratrakist, pri nas nisem dobil. Tujina mi je tako takrat predstavljala edino možnost, da bi ostal v tem poklicu. Kar se pa tiče delodajalcev v tujini: pri vsakem so prednosti in slabosti. Nikjer ni perfektno.

Kako dojemaš sceno bike parkov v Avstriji kot turist (po domače: ali imajo sosedi vse porihtano ali se nam to samo zdi)!?

Meni je fajn, vse pa sigurno ne štima. Težko bi ocenil, ker furam skoraj izključno v Avstriji.

Podaj par motivacijskih nasvetov za vse, ki so se v zadnjem času hodo poškodovali v svojem športu, glede na tvoje pretekle izkušnje iz fmx-a.

Mislim, da si mora vsakdo sam pri sebi najti motivacijo, da gre čim hitreje in uspešno skozi rehabilitacijo. Sem pa po zelo hudi poškodbi v Turčiji in rehabilitaciji, ki je trajala več let, spoznal, da sta moje telo in psiha veliko močnejša, kot sem si mislil, in verjamem, da tudi pri drugih tako. Samo korajžno naprej!

primož pavšič fmx
Foto Luka Polajnar

mtb.si: Večkrat se hecamo na račun tega, da so številni spustaši ponavadi na kolesih le zato, ker jih kot mulcev niso pustili na motokros motorje. Ti pa iz FMX v bike parke, kako to?

Primož: Ko sem zaključil z motokrosom, sem začel hitro pogrešati nekaj, kar bi me navduševalo tako, kot me je motor. Kolo je to vrzel lepo zapolnilo. Dejstvo, da je bil bikepark v Innsbrucku le dobrih 10 min vožnje stran, je odlocitev, da si nabavim svoje prvo DH kolo, še olajšalo.

Katere občutke se ti zdi, da je najtežje prilagoditi, ko greš z motokros motorja na DH kolo? Skoki, hitrost, ovinki, zaviranje … ?

Z motokrosa lahko veliko preneseš na kolo. Ampak razlika je še vedno očitna. Na začetku sem imel obcutek, da je na kolesu vse tako delikatno. Ker amortizerji na kolesu ne zmorejo tega, kar zmorejo na motorju, sem se moral naučit biti pozoren na vsak kamen in korenino. Kar pa še danes malo pogrešam, pa je dejstvo, da v zraku kolesa ne moreš uravnavati s pomočjo gasa in zadnje zavore. S tega vidika se na motorju počutim veliko varneje.

Gotovo si zase že gradil “kikerje” in doskočišča za motor, ali si že gradil tudi kaj za svoje kolo ali to prepuščaš drugim?

Res je. Pri FMX-u je bilo veliko lopatanja, varjenja ramp in ostalega vzdrzevanja. Danes pa vržem kolo v avto in se zapeljem do bikeparka.

mtb.si (standardna): Tvoj popoln dan na kolesu (kje, kaj, s kom)?

Primož: Leogang, v dobri družbi.

Tvoj popoln dan brez kolesa?

Surf session v dobrih pogojih ali v snowparku s punco ali prijatelji.

Kaj bi počel, če ne bi nihče izumil gorskega kolesa?

Vse, kar počnem danes, z izjemo furanja kolesa.

Povej kaj o svojem najljubšem kolesu.

Črno-rdeče je. Zaenkrat še dela.

Tvoje prvo kolo?

Giordani Lucy. Težko kot svinec, neuničljivo. Še danes nabira prah v garaži mojih staršev.

S kom bi najraje fural? Komer koli na svetu (ali v vesolju), živim, mrtvim, namišljenim …

S Sandijem Medvedom. Naj gre za kolo, motor ali bordanje, v njegovi druzbi je vedno zabavno furat. Je tudi eden redkih, ki me še lahko prepriča, da premagam strah in probam odfurat kaj novega.

Najboljši nasvet, ki si ga kdaj dobil / ali nasvet, ki ga lahko daš drugim?

Kaj pa vem. “Imejte se radi.”

Tvoj padec, ki si si ga najbolj zapomnil? Tudi, če si ga v resnici nisi …

Mislim, da se se vseh dobro spomnim, ampak ta je bil zanimiv: bil sem prekratek na skoku, se “prilepil” v steno landinga, padel v nezavest, se kasneje zbudil pod motorjem. Imel sem hud pretres možganov im bil tako izgubljen, da sem potreboval še ves večer da sem se uspel preobleči in spraviti motor v kombi. Prespal sem kar v avtu.

Tvoja glasbena želja oziroma glasbeno posvetilo bralcem mtb.si?

Preberi še

Na verigi: Kristian Popoušek
Na verigi – pravila in dosedanji izprašani

Sledite nam