20. februarja 2017

Vzmetenje spredaj, vzmetenje zadaj. Da bo šlo hitreje čez korenine in neravnine. Pravilna izbira, nekaj osnovnih informacij in enostavni napotki vzdrževanja.

Ti je pri srcu vožnja po razgibanem terenu? Z dvigovanjem srčnega utripa tako pri vožnji navzgor kot tudi navzdol? Potem si verjetno lastiš kolo, ki je spredaj oziroma spredaj in zadaj opremljeno z vzmetenjem do 100 mm hoda.

Čeprav se ne sliši veliko, je ta komponenta vseeno eden izmed pomembnejših delov kolesa, zato bodo njena izbira, vzdrževanje in nastavitve odražale lastnosti tvojega kolesa. Nekaj osnovnih nasvetov, na kaj moraš biti pozoren.

Pravilna izbira

Večina gorskih koles je opremljenih z vzmetenjem, ki lahko nastaviš po lastnih željah. Možnost nastavitve tlaka ter poseda imajo načeloma že vilice nižjega ranga, za kaj več pa bo potrebno seči globlje v žep. Glavni namen vzmetenja je, da na terenu ostaneš kar se da dolgo v stiku s podlago, s čimer bo izboljšan oprijem ter s tem kontrola nad kolesom.


Vzame ti nekaj sekund. A z brisanjem potopnih cevi lahko preprečiš marsikatero napako.

Pogled v prihodnost

Ko je vzmetenje novo, bo najverjetneje delovalo perfektno. Drugače pa zna biti po nekaj mesecih vožnje. Če se vzmetenje zlorabi za svoje namene, bo v tem času najverjetneje potrebovalo dodatno nego. Pri tem ti zna pomagati, če si se predhodno pozanimal, kje se dobi rezervne dele, učenje kar v lastni delavnici, ali pa obiščeš serviserja. Zmotno je prepričanje, da ti bodo kakršno koli vzmetenje pomladili na vsakem servisu. Upoštevaj priporočljive servisne intervale, poleg tega pa poskrbi, da očistiš potopne cevi po vsaki vožnji.


Tlak je zelo pomemben dejavnik pri delovanju.

Varnost

Pred vsako vožnjo preveri sledeče stvari: Preglej, če so kje znaki mehanskih poškodb; preveri, če je obročnik varno zapet na vilico; preizkusi zračnost krmilnega ležaja ter “bushingov” (puš) v vilici. Na koncu pa preglej, če je zavora dovolj močno pritrjena. S tem se boš izognil neljubim situacijam na terenu, zaradi katerih se lahko poškoduješ.


Ne pozabi! Tudi pritrditev zavore je ključnega pomena, pa čeprav ni del vzmetenja!

Pripravljen, pozor, zdaj

Ko vzmetenje vsaj približno nastaviš, opravi vožnjo ali dve ter se igraj s finimi nastavitvami. Zapiši si vse spremembe, tako da imaš sprotno evidenco.

Določi, kaj ti je bilo pri nastavitvi všeč in kaj ne, ter gradi naprej. Vzmetenje vedno testiraj pri tlaku gum, ki ti ustreza, saj so lahko rezultati v nastavitvi zato različni.

Zapomni si, da bo dobro nastavljeno vzmetenje izjemno izboljšalo vozne lastnosti kolesa, zato ne bodi zadovoljen že na prvo žogo. Tudi ko najdeš primeren tlak, le-tega redno preverjaj, saj se s časom lahko spreminja.

Spremembe v nastavitvah vzmetenja lahko na koncu spusta pomenijo razliko nekaj udarcev srčnega utripa na minuto. To bo za tekmovalce v krosu na koncu tekme pomenilo, da bodo lahko zaradi manjše izčrpanosti iz sebe iztisnili več.


Vedno si pomagaj z zapiski. S tem se boš naučil marsikaj.

Zgoraj našteti nasveti so sicer zelo osnovni, a se izkaže, da večina uporabnikov niti teh ne upošteva. Tako, kot potrebuje menjalnik na vsake toliko časa nastavitev, ter veriga zamenjavo, tudi vzmetenje potrebuje svojo oskrbo.

Na koncu je bolje vse preveriti dvakrat, kot pa nikoli.

Se nadaljuje…

Fotografije Peter Zupančič

Preberi še:
Pero svetuje: Lahko = dobro?
Pero svetuje: Drobne pridobitve
Pero svetuje: Obvladovanje kolesa na spustu

Petra na njegovi športni poti podpirajo:

Sledite nam