16. marca 2017

Zakaj pa nimate tega modela tudi v turkiznem odtenku v velikosti xl, in zakaj hudiča nimate konec avgusta na zalogi vseh treh velikosti okvirja v moderni oranžni in to s standardom Boost 157 in dvema vrstama blažilca???

Saj veš … ko s kavča v natikačih pridrsaš do predala s sladkarijami, ga odpreš in se zazreš vanj: keksi so presuhi, kokosovi piškoti ostanejo med zobmi, nutele z žlico danes ne bi, bi pa marcipanovo čokolado. Ker je ne vidiš, premečeš ves predal, a je ne najdeš. Kislo zreš v polno jamo, ki te ne zmore zadovoljiti.

Spomni se tega, ko boš naslednjič srepo zrl v trgovca na drugi strani pulta tvoje priljubljene kolesarske trgovine. Takrat, ko ti bo povedal, da črne majice z zelenimi rokavi nimajo v tvoji velikosti.

Imajo pa oranžno z modrimi rokavi. Ta bi seveda odlično šla h kolesu, ki si ga želel kupiti jeseni. Pa tudi tega niso imeli, zato so ti ponudili in na koncu prodali dražjega, črnozelenega. Za povrh zdaj nimajo ne črnih in ne zelenih bidonov, ki bi stilsko ustrezali kolesu in tvoj perfect fit bo splaval po vodi.

Ko pride čas za šloganje

S temi trgovci s same težave. Enake, kot s tvojim sladkornim predalom, ki ga polniš sam. Si kdaj pomislil, kakšna so pota gospodova od izdelka do tebe? Oziroma obratno, od tvoje želje do jasnovidnega proizvajalca?

Konec poletja pride čas, ko si naš priljubljeni kolesarski trgovec skuha močno turško kavo. Tako, z veliko usedline, saj le kvaliteten zoc jasno pokaže znake za šloganje. Po urah buljenja v šalco kofeta, nekaj neprespanih nočeh in pogrizenih vseh nohtih se bo moral odločiti, kaj bo naslednje leto prodajal.

Koliko DH, AM, XC in FR koles, kakšni obroči se bodo vrteli pod njimi, katera bodo nosila sramove in katera shimanove dragulje, koliko bo modrih, koliko črnih, pa rdečih, pisanih in najdražjih, mavričnih?

Vsaj eno, opremljeno z mavrično nalepko zmagovalca mora viseti v izložbi. Morda bo tako drago, da ga sploh nihče ne bo kupil, a bo vse leto vabilo ljudi v trgovini, da si bodo izbrali kaj drugega.

Ideje izpod odeje in prekleti denar

Trgovec bo še enkrat preveril stanje na bančnem računu, s tresočo roko podpisal naročilnico in jo poslal zastopniku. Prednaročilo naj bi zagotovilo, da bo ta kolesa v predvidenem roku tudi dobil, pa še cena bo zaradi plačila vnaprej ugodnejša.

Če spremlja promet minulih sezon in pozna svoje stranke, bo lahko tudi brez kofeta dokaj dobro ocenil prodajo za naprej. Ob tem mora misliti tudi na rezervne dele. Če je naročil več koles s komponentami znamke A, mora naročiti tudi več rezervnih delov te znamke. Če se večina koles vrti na velikih obročih, mora naročiti tudi več velikih gum.

{loadposition inside}

Stari dobri časi

Včasih je bilo veliko lažje. Obstajala je ena dimenzija gum, en standard QR zapenjalcev, univerzalni nosilec menjalnika, 3 x 9 prestav, edino ventilčki so že od nekdaj dveh vrst (to zadnje ni čisto res).

Ko pomislim na množico standardov in dimenzij, se mi naši trgovci močno smilijo.

Bogovi nad oblaki

Če ni agenta in/ali neposredne naveze, v oblaku nad trgovci lebdi zastopnik. Ta je bog v malem, saj s svojo politiko regulira stanje na lokalnem trgu. Sešteje naročila trgovcev, po svoji presoji tej številki doda še kolesa, ki bodo na voljo za kasnejša naročila in seštevek pošlje proizvajalcu.

Če po čudežu zadane pravilno številko, bodo konec leta zadovoljni kupci, prodajalci, zastopnik in proizvajalec. Če so zadovoljni le kupci, pomeni, da je zastopniku in proizvajalcu ostalo še veliko koles. Ta bodo po znižanih cenah še dolgo na voljo zadovoljnim kupcem. Kadar pa koles zmanjka, so vsi nesrečni. V prvi vrsti kupci, a tudi trgovci in proizvajalci. Nanje se zlijeta vsa slaba volja in slaba reklama.

Njihov planet in zastopnikov plesišče

Proizvajalci seveda ne čakajo naročil zastopnikov. Že veliko pred tem so na Daljnem vzhodu pognali stroje, ki delajo kolesa za eno ali dve sezoni vnaprej. Podobno kot trgovci se tudi proizvajalci zanašajo na pravilnost njihovih analiz in predvidevanj, naročila zastopnikov pa te le potrdijo ali ovržejo.

Čeprav je vse skupaj enačba z mnogimi neznankami, se je skozi leta oblikoval nekakšen algoritem, ki z manjšimi popravki daje dokaj pravilne rezultate.

Borza kupčkanja in pogojevanja

Zaloge so velik strošek in breme za tistega, pri katerem se kopičijo. Zato si jih nihče ne želi. Večina proizvodnje, od nabave surovin, izdelave polizdelkov in izdelkov, sestavljanja in dobav, poteka po točno določenem urniku. A le, dokler se ne vmešajo moteči elementi.

Politična kriza v državi, stateški dobaviteljici surovin, lahko zaustavi proizvodnjo sestavnih delov. Pred leti je potonila tovorna ladja, polna komponent Shimano, in na kolesarskem trgu je zazijala črna luknja.

Nekaj odmevnih zmag na velikih tekmah lahko povzroči tektonske premike med kupci in paniko med trgovci. Tako tistimi, ki pridobijo, kot tistimi, ki izgubijo.

Demoklejev meč

Je velika izbira blagoslov ali prekletstvo? Še tako zahteven kupec bo med neštetimi možnimi kombinacijami našel pravo zase. Vsaj na papirju ali zaslonu.

Vprašanje pa je, kakšna je realnost tam zunaj. Od trgovca je nemogoče pričakovati, da bo imel vsak izdelek v vseh barvah, velikostih in ravneh opreme.

Tudi jaz sem razočaran, ko spet slišim tisti njihov: “Nimamo”. A pomisli na to tudi takrat, ko bo tvoj mulc stal pred odprtimi vrati hladilnika in tulil: “Zakaj nimamo jagodnega sladoleda?”

Sledite nam