5. maja 2018

… Pravi mojster servisa Bogo in misli na napravico ShockWiz, s katero bo pot do optimalne nastavitve za večino uporabnikov preprostejša. Izposojeno iz Žepnika enduro avanture Trans Julius.

 

Poenostavljena teorija pravi: vzmetenje ublaži sile, ki jih ustvarjajo naklon in razgibanost podlage ter teža kolesarja. Zgodbe, ki jih kot serviser slišim o nastavitvah vzmetenja, se začnejo običajno tako: “Pred vsako turo napolnim vilice, ampak so še vedno pretrde. Ne pobirajo tresljajev, kot bi jih morale.” Marsikdo v želji, da reši to težavo, poseže še po mazivu, da bi se vilice bolje ugrezale. Rezultat je še več slabe volje.

 

V praksi serviserji rečemo, da je ugrez vilic od 20 do 30 % dolžine vilic pri vsegorskih kolesih in do 35 % pri kolesih za spust. Seveda v pogovoru s kolesarjem stvari še malo prilagajamo terenu in njegovim občutkom. Praksa v profesionalnem kolesarstvu je pokazala, da to deluje. Dokler ni prišel ShockWiz, ki za zračne vzmeti matematično natančno pove, kakšne nastavitve glede na prevožen teren potrebuje točno določen kolesar. Ob tem predlaga tudi najbolj optimalne nastavitve vzmetenja.


 

ShockWiz je razvilo avstralsko start-up podjetje pod vodstvom Nigela Wadea. Rešitev je leto dni po razvoju kupil Sram. Že od prve predstavitve SchockWiza je Wade poudarjal, da si želi, da bi bila naprava namenjena širšemu spektru gorskih kolesarjev in ne samo profesionalcem. S partnerstvom s Sramom se vsako leto bolj približujejo osrednjemu namenu razvoja te unikatne naprave.

 

Postopek namestitve ShockWiza ima kar nekaj korakov, ki jim moramo dosledno slediti: tako pri namestitvi naprave na kolo in povezave z vzmetenjem kot tudi pri nastavitvah s pomočjo istoimenske aplikacije na pametnem telefonu. Postopek bo v veselje kolesarju, ki je tehnično spreten, za vse ostale bo uporaba ShockWiza koristna ob pomoči podkovanega serviserja.

 

Teorija in praksa

Testno vožnjo s ShockWizom je smiselno opraviti na čim bolj raznolikem terenu, ki vključuje tako vzpon kot tudi tehnične in bolj enostavne spuste. Tako uporabnik dobi res širok spekter uporabnih informacij. Rezultate lahko spremljamo tudi med vožnjo, kjer je ključni podatek lestvica učinkovitosti vzmetenja. Poleg statistik vožnje in učinkovitosti vzmetenja aplikacija predlaga izboljšave za dodajanje ali zmanjšanje zračnega pritiska v vzmetenju glede na različne terene, hitrost vračanja vzmetenja v osnovni položaj itd.

 

Od pojava vzmetenj v kolesarstvu naša priporočila temeljijo na izkušnjah, ki so seveda zelo različne. Z napravo, kot je ShockWiz, serviserske izkušnje dobivajo samo še matematično podlago, da lahko pomagamo kolesarjem, da res maksimalno uživajo v razgibanih spustih in ne trošijo nepotrebne energije na vzponih.

 

Članek smo si izposodili iz Žepnika, žepne revije enduro avanture Trans Julius.

 

Avtor je Matjaž Bogataj – Bogo, serviser, Slovenski kolesarski mojster

 

Celoten Žepnik lahko prelistaš tukaj

 

S ShockWizom so brezplačno nastavljali vzmetenje tudi “trening dnevu” Trans Juliusa v Bike parku Cerkno, enako bo na Continentalovi servisni točki na enduro tekmovanju Trans Julius 2018, ki bo od 21. do 24. junija potekalo iz Kranjske Gore prek Bohinja in Mosta na Soči do Cerknega.

 

www.trans-julius.com

 

Več o ShockWizu na www.quarq.com

 

Preberi še

Druga izvedba Trans Julius s še več kilometri in zabave

Tahitre: Transjuliusov žepnik, nov datum za Krvavec in svežih 10

 

Fotografiji s Cerknega Mitja Sodja, fotografija izdelka proizvajalec

 

Sledite nam