Četrta generacija modela Top Fuel, ki je bil včasih namenjen ljubiteljem krosa in maratona, je sedaj bolj za uživače. V osnovi 120 milimetrov hoda zadaj in 10 več spredaj ter prilagodljivost, ki smo je pri tej znamki tudi vajeni.
Skozi leta so pri Treku model Top Fuel iz čistokrvnega dirkalnega XC bolida postopoma preoblikovali v kolo, usmerjeno v razred trail. Prve različice so imele 100 milimetrov hoda. Ta se je nato povečal na 115 in na koncu pristal na 120 milimetrih hoda. Najnovejši Top Fuel ima še vedno 120 milimetrov hoda zadaj, a se da hod povečati za 10 milimetrov, spredaj pa vilice s 130 milimetri hoda zamenjati za tiste z 10 milimetrov hoda več.
A Top Fuel četrte generacije ne namerava hoditi “v zelje” modelu Fuel EX. Za kolesarje, ki se želijo odločiti med Top Fuelom in Fuelom EX, je Top Fuel namenjen hitremu premagovanju trailov, kolesar ga lahko dodobra izkoristi tudi na domačem XC poligonu. Fuel EX je na drugi strani spektra koles razreda trail, je bolj vsestranski in bi z lahkoto zdržal na kakšni dirki v enduru.
Top Fuel na kratko
Visoka in nizka nastavitev geometrije sta podobni kot pri prejšnji izpeljanki, pri novemu modelu pa sta zdaj na voljo dve dodatni poziciji, ki spreminjata razmerje vzvoda blažilca. Tehnično bi lahko na okvir namestili tudi blažilec z vijačno vzmetjo, a temu kolesu takšna “hard core” zadeva res ne pristoji. Blažilec 185 x 50 mm je določen za vse modele, vendar je okvir združljiv tudi z blažilcem z gibom 55 milimetrov, ki bi hod povečal na 130 milimetrov, seveda z uporabo vilic s 140 milimetri spredaj in v kombinaciji z zadnjim, 27,5-palčnim obročnikom.
Pet velikosti (S, M, ML, L in XL) in 29-palčni obročniki. V osnovni oziroma visoki nastavitvi 65,9-stopinjski kot čelne cevi. Ko je s pomočjo Mino Linka (preklopni čip) kolo v nižji postavitvi pa kot znaša 65,5 stopinj. Enako je z efektivnim kotom sedežne cevi. Pri velikosti S je 76,5-stopinjski, v nižjem položaju pa je položnejši za pol stopinje. Pri velikosti M znaša kot 77,3 oziroma 76,9 stopinj, pri velikosti ML znaša 76,6 oziroma 76,2 stopinje. Pri L je efektivni kot 76,3 oziroma 75,9 stopinj, pri največji velikosti XL pa znaša 75,6 oziroma 75,2 stopinje. Cevi ob verigi so dolge 434 milimetre pri S in M, 439 milimetrov pri ML in L in 440 milimetrov pri XL. Doseg pri velikosti S v visokem položaju znaša 422, v nižjem pa 417 milimetrov. Pri velikosti XL pa 512 oziroma 507 milimetrov.
Par malenkosti
Izboljšali so vratca za shranjevalni predal v spodnji cevi okvirja. Ta mnogo bolje tesnijo, poleg vsega je vrečka v predalu nameščena tako, da tudi takrat, ko je predal zapolnjen z drobnarijami, ne moti napeljave kablov v notranjosti. Težo okvirja, tako karbonskega kot aluminijastega, so znižali za dobrih 200 gramov. Najžlahtnejše izvedenke imajo nameščeno integrirano karbonsko krmilo Bontrager SL s širino 820 milimetrov. Dolžina “navidezne” opore znaša 35 milimetrov pri velikosti S, pri ostalih velikostih pa je 10 milimetrov daljša.
Top Fuel v videu
Modelna paleta
Novi Top Fuel je tako kot predhodnik na voljo v aluminijasti in karbonski izpeljanki. Za najcenejšo aluminijasto izpeljanko s končnico 5 naj bi bila prodajna cena 2799 evrov. Naslednji od spodaj navzgor 3999 evrov, najdražji aluminijasti Top Fuel 9 pa bo stal 4799 evrov. Pri karbonskih modelih bo za najcenejšo izedenko Top Fuel z opremo XT potrebno odšteti 6499 evrov, ostale tri bodo dražje, vse pa opremljene z brezžičnim prestavnim sistemom Sram. 9.8 GX bo stal 6999 evrov, 9.9 X0 8999, 9.9 XX pa 11499 evrov. Pri Treku bodo ponudili tudi okvir z zadnjim blažilcem.
Top Fuel 9.9 XX AXS
- Okvir OCLV Mountain Carbon, 120 mm
- Zadnji blažilec RockShox Deluxe Ultimate RCT
- Vilice RockShox Pike Ultimate, 130 mm
- Menjalnik in ročica Sram XX SL Eagle AXS, T-Type /
- Kaseta Sram Eagle XS-1299, T-Type, 10-52t
- Gonilka Sram XX Eagle, DUB, 30T, T-Type, 30 t
- Zavore Sram Level Ultimate
- Obročniki Bontrager Line Pro 30, OCLV Mountain Carbo
- Pnevmatike Bontrager Gunnison RSL XT 29×2,4″
- Potopna sedežna opora RockShox Reverb AXS
- Teža pri velikosti M 12,85 kg
Top Fuel 9.8 XT
- Okvir OCLV Mountain Carbon, 120 mm
- Zadnji blažilec RockShox Deluxe Ultimate RCT
- Vilice RockShox Pike Select+, 130 mm
- Menjalnik in ročica Shimano XT M8100
- Kaseta Shimano XT M8100, 10-51t
- Gonilka Shimano XT M8120, 30t
- Zavore Shimano XT M8120
- Obročniki Bontrager Line Comp 30
- Pnevmatike Bontrager Gunnison RSL XT 29×2,4″
- Potopna sedežna opora Bontrager Line Dropper
- Teža pri velikost M 13,45 kg
Top Fuel 8
- Okvir Alpha Platinum Aluminium, 120 mm
- Zadnji blažilec Fox Performance Float DPS
- Vilice Fox Rhythm 34, Float, 130 mm
- Menjalnik in ročica Shimano XT M8100
- Kaseta Shimano SLX M7100, 10-51t
- Gonilka Shimano Deore M6120, 30t
- Zavore Shimano M610
- Obročniki Bontrager Line Comp 30
- Pnevmatike Bontrager Gunnison Pro XR, 29×2,4″
- Potopna sedežna opora Bontrager Line Dropper
- Teža pri belikosti M 14,58 kg
Top Fuel 5
- Okvir Alpha Platinum Aluminium, 120 mm
- Zadnji blažilec X-Fusion Pro 2
- Vilice RockShox Recon Silver RL, Solo Air, 130 mm
- Menjalnik in ročica Shimano Deore M6100
- Kaseta Shimano Deore M6100, 10-51t
- Gonilka Shimano MT512, 30t
- Zavore Shimano MT200
- Obročniki Bontrager Line TLR 30 Bontrager
- Pnevmatike Gunnison Elite XR 29×2,4″
- Potopna sedežna opora TranzX JD-YSI22
- Teža pri velikosti M 15,9 kg