16. maja 2015

Specialized v boj pošilja svoj zimzeleni model. Stumpjumper gre v leto 2016 povsem prenovljen in z nekaj posebnostmi.

Novi Specialized Stumpjumper 2016 je povsem nov model. V treh velikostih: 29, 27.5 in 27.5+. Od letošnjega modela pravzaprav ni ostalo nič. Vse velikosti imajo bolj položno krmilno cev in krajšo verižno cev. Pri tem je potrebno poudariti, da je 27.5 popolnoma samosvoj model in ne tako kot lani popravljena 29-ka. 27.5+ pa je tako ali tako nov standard GFattie, karkoli že to pomeni.

Izpeljanke EVO ni več, saj so vsi modeli našpičeni z največjim možnim vzmetenjem in položnim kotom vilice.

Vsi kolesni obroči so široki vsaj 29 milimetrov, karbonski celo 30 milimetrov.

Ker so vsi namenjeni kar največjemu užitku, imajo razen modela comp vsi pogon 1×11. Tako ni bilo potrebno delati kompromisov pri kratkih verižnih ceveh.

Ker je za Stumpjumper dobro le najboljše, za ustavljanje poskrbijo Shimanove zavore in za vzmetenje Rock Shox Pike RCT3 ali RC. Zadnji je FOX FLOAT CTD, autosag.
Vsi so Rx Tune (Rx je zdravniška oznaka za recept), kar pomeni da so prilagojeni posebej za Stumpjumper FSR in Rhyme.

Okvir

Estetika Stumpjumperja je ostala enaka. Pa vendar so tu spremembe, kot je notranja napeljava bovdnov v posebej laminiranih kanalih in še bolj estetska izpeljava stika med sedežno in zgornjo cevjo. Zadnja vilica je izgubila povezovalni mostiček, ki ga je nadomestil močnejši in bolj robusten člen Horst. Tako večjim pnevmatikam in vzmetenju ni nič napoti.

Vsi modeli imajo tudi potopno sedežno oporo Command Post IRcc.

SWAT

SWAT je pri karbonskih izpeljankah doživel revolucijo. Vkomponiran je v okvir. Pod košarico za bidon je pokrov, ki dovoljuje vstop v samo cev okvirja, kjer je prostor za zračnico, tlačilko in ostale drobnarije, ki lahko pridejo prav na furi.

Rešitev je elegantna, čeprav prinaša s seboj kakih 200 gramov dodatne teže. Predstavljajte si, da na poti iz službe pojeste eno ali dve energijski ploščici, se doma preoblečete, napolnite bidon … in gremo! Nič več polnjenja žepov s stvarmi, ki jih sicer nujno potrebuješ. Mini orodje pa je na dosegu nad zadnjim blažilcem.

27.5

Kot vilice 67 stopinj in vzmetenje 150 milimetrov. Verižna cev 420 milimetrov. Model za dekleta z imenom Rhyme bo imel isto geometrijo, drugačna bo le oprema, kot je sedež, krmilo ipd. Prilagojeno bo tudi vzmetenje, namenjeno lažjim kolesarjem – Rx Trail Tune.

29

Kot vilice 67.5 ter 135 in 140 milimetrov vzmetenja. Verižna cev 437 milimetrov (prej 455!) Na voljo bo tudi XXL verzija za velikane.

6Fattie

27.5+ na platformi 27.5 s povsem drugačnim zadnjim delom. Ker mora sprejeti gume okoli treh palcev, je tudi širina zadaj večja. Zaradi širših obročev in plaščev je zadnje pesto širine 12 x 148 milimetrov. Vilica Boost pa sprejme pesto 110 milimetrov. Zaradi debelejših plaščev je premer skoraj tak kot pri 29-palčnih kolesih. To pa pomeni spredaj 150 in zadaj 135 milimetrov hoda. Zaradi oblike zadnje vilice so se pri Specializedu odločili, da bo na voljo samo s pogonom 1×11. Kompromisi s sprednjim menjalnikom bi namreč pokvarili geometrijo. Obroči so širine 29 in 30 milimetrov, pripravljajo pa tudi različico s širino 38 milimetrov.

Za koga, se sprašujete!? Odločitev je popolnoma vaša. Specialized se je odločil, da ne bo ustvarjal niše za to vrsto kolesa, ampak bo odločitev v celoti prepustil kupcem. In več izbire nikoli ni slaba stvar!

In tako Stumpjumper v svoje petintrideseto leto vstopa pomlajen in z več izbire kot kdajkoli. Prav vsak lahko najde svoj model, saj je na izbiro kar pet izpeljank v vsaki velikosti, od tega so tri v karbonski izvedbi.

Naslednji Test The Best lahko pride! In to čimprej.

Vir: Specialized, vse foto Specialized

www.specialized.com


Sledite nam