9. junija 2017

Sramova najnovejši pogon 1×12 GX Eagle rešuje zagate podobno kot XX1 ali X01, le ceneje.

Prihaja Sramova najnovejša skupina 1×12 GX Eagle. Najboljše od vsega je, da so različne komponente združljive s istemoma XX1 in X01 Eagle.

Glede na zgodovino razvoja Sramovih skupin x1 je SRAM GX Eagle prišel zelo hitro. Po navadi je trajalo skoraj tri leta, da so pri Sramu ponudili cenejše skupine naprednejših pogonskih komponent.

Lastnosti

– združljivosti je z obstoječimi obročniki z račno XD.
– 12-redni, kaseta 10-50 zob s 500% razponom prestav (10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42-50 zob)
– aluminijasta gonilka iz zlitine 7000
– izboljšano zadrževanje verige in manjša obraba s profilom zob X-SYNC2
– direktna montaža verižnika
– sklopka kletke menjalnika type-3
– spremenjen položaj blokade kletke
– združljivost s sistemom Matchmaker X
– nova, s kromom utrjena veriga za zmanjševanje hrupa, trenja in obrabe
– teža skupine je med 1742 in 1816 grami
– na voljo bo v avgustu 2017

Cenejši proizvodi zahtevajo največ truda. Lažje je vzeti blok jekla ali aluminija in ga s postopkom CNC spremeniti v natančno komponento. A to seveda zahteva čas in delovna ura takega stroja je zelo draga. Da bi to enako eleganco in funkcionalnost prenesli v nižji cenovni razred, je včasih precej težko. Seveda pa ima SRAM kar nekaj izkušenj na tem področju, ker je pred tem že predelal skupino XX1 vse do GX (in celo NX).

Materiali

Uporabljeni so seveda drugi materiali in proizvodni procesi. Tu ne boš našel titana ali karbona. Našel boš zanesljiva aluminij in jeklo. Kaljenje, vlivanje in stiskanje so postopki za proizvodnjo večine novih delov pogona GX. Tako kot pri 11-redni kaseti so uporabili zatiče iz nerjavečega jekla, da skupaj držijo 11 jeklenih zobnikov in enega aluminijastega s 50 zobmi. Odprta oblika je podobna kot pri kasetah X-DOME, da preprečuje zadrževanje umazanije.

Seveda to pomeni nekaj višjo težo, a nič pretresljivega. Vrti se okoli 115 do 167 gramov pri gonilkah in 95 gramov pri kaseti (v primerjavi z XX1 Eagle). Vse ostale komponente so približno enake teže, kot jo imajo višje rangirane skupine.

Seveda GX nič ne izgublja pri zmogljivosti, vzdržljivosti in tehnologiji.

Najpomembnejše je, da skupina ponuja enake lastnosti, kot jih imata skupini XX1 in X01 Eagle. Pri prestopu z 11-redne na 12-redno skupino boste pridobili skok iz 420 na 500% v razponu prestav, izboljšano vzdržljivost komponent, boljše zadrževanje verige in tudi obračanje gonilk nazaj, brez da bi veriga preskočila na nižji zobnik.

In najboljše pri vsem je, da so vse komponente združljive z ostalima skupinama Eagle. To pomeni, da jih lahko mešate po želji in naredite kombinacijo, ki vam ustreza.

Vse to in poleg tega je GX Eagle še precej cenejši kot X01 Eagle.

sram.com

Foto SRAM

Sledite nam