Specialized Diverge STR
23. oktobra 2022

Polnovzmetenec? Na nek način. Softail? Kaj pa vemo. Vsestranski? Skoraj. Novi Diverge STR riše čisto nove poti.

Pred dobrima dvema letoma so predstavili prenovljeno “univerzalno” makadamkarsko kolo Diverge. Kolo, podobno cestnemu, namenjeno hitremu premagovanju makadamov in stranpoti. Kolo je bilo, kot pred tem že nekaj ostalih koles znamke Specialized, opremljeno z integriranim sistemom vzmetenja pod krmilom. Future Shock je stalnica blaženja neravnin že od leta 2016. Sedaj je na vrsti še dopolnjena različica modela Diverge. Ta nosi kratico STR in ima vzmetenje tudi na zadnjem delu. Na voljo bo v treh opremskih izpeljankah.

Sistem STR “Suspend the rider”

Pri Specializedu pravijo, da vzmetenje pri kolesu Diverge STR okvirju doda približno 400 gramov. Nova tehnologija temelji na jekleni osi amortizerja (najbolj izpostavljen del na okvirju). Ta je na amortizer pritrjena s skoraj ravnim aluminijastim mostičkom, ki ga pri velikem S imenujejo “stringer”. Na podsedežno cev je tako pritrjen samo na spodnjem koncu, tam pa je os vpeta v objemko, ki se drži zgornjega dela podsedežne cevi. Sistem deluje po principu “naprej – nazaj”, saj se zgornji del cevi, vključno s sedežno oporo, pomika proti zadnji pnevmatiki. Tako ostaja efektivna višina sedeža enaka in gibanje vzmetenja skoraj ne vpliva na pedaliranje. Future Shock Rear naj bi nudil do 30 milimetrov blaženja. Natančna številka je odvisna od kolesarja in njegovih nastavitev.

Seveda je tukaj še ena stvar. Hitrost sistema je odvisna od izbire spodnje sedežne cevi. Da, sedežni cevi sta dve. Ena se enostavno vloži v spodnji del trikotnika in je pritrjena z objemko, ki je v višini, v kakršni bi bil nosilec prednjega menjalnika. Ta deluje kot gibljivi del, saj je na vrhu pokrita z gumijasto manšeto, ki omogoča gibanje. V prvo podsedežno cev je potem vstavljena druga, tista originalna podsedežna cev, na katero je pritrjen sedež.

Skupaj bo na voljo devet različic “podsedežne” cevi, vsaka pa se lahko namesti v dva položaja in s tem kolesarju prilagodi količino upogiba na zadnjem delu. Kolo bo standardno opremljeno z dvema podsedežnima cevema, ostale “različice” pa bo moč kupiti pri kolesarskih trgovcih. Kaj pa nastavitev Future Shocka? Lahko se nastavlja kompresija, in to preko majhne ročice na zadnjem delu zgornje cevi. Ostalo pa s ključem imbus na spodnji strani zgornje cevi.

Kako deluje sistem?

Na kratko

Šest velikosti okvirja (49, 52, 54, 56, 58 in 61 cm) in štiri dolžine gonilk (165 mm pri 49, 170 pri 52, 172,5 pri 54 in 56, 175 mm pri 58 in 61). Kot krmilne cevi pri najmanjši velikosti okvirja meri 70 stopinj, pri drugi najmanjši 70,5, pri ostalih velikostih pa je 71,75-stopinjski. Efektivni kot podsedežne cevi meri 74,5 stopinj pri velikosti 49, 74,25 pri velikosti 52, pri ostalih je 74-stopinjski.

Središče gonilne osi je postavljeno 85 milimetrov pod osema obročnikov, le pri najmanjši velikosti je njen odmik 80 milimetrov. Enako velja za odmik osi od tal, saj pri vseh velikostih okvirja ta znaša 265 milimetrov, le pri velikosti 49 je 270 milimetrov. Doseg (reach) znaša med 365 in 410 milimetri. Cevi ob verigi so pri vseh velikostih enako dolge in sicer 429 milimetrov.

Okvir in vilice novega Diverge STR so zasnovani tako, da zagotavljajo najmanj šest milimetrov prostora na vsaki strani pnevmatike. V tovarniški izpeljanki so nameščene pnevmatike dimenzij 700x42c, na kolo pa lahko namestimo pnevmatike 700x47c ali pa 650bx2,1“. Kljub vsem “pritiklinam”, ki jih ima novi okvir, pa manjkajo pritrdišča za zadnji blatnik. Okvir je združljiv le s prestavnim sistemom 1x in je namenjen uporabi elektronskih prestav. Obročniki se na kolo namestijo s pomočjo 12-milimetrskih osi, za zaviranje pa se lahko uporabijo rotorji s premerom 160 milimetrov zadaj in 180 spredaj, kar je za 20 milimetrov več kot pri klasičnih modelih Diverge ali pri cestnih modelih Tarmac.

Ne gre niti brez odlagalnega predalčka SWAT v spodnji cevi okvirja. Nameščen je pod nosilcem plastenke. Okvir je kljub zadnjemu blažilcu namenjen tudi za bikepacking, potrebno je paziti le, da torbe na krmilu ne pritrdiš na območju prednjega blažilca Future Shock.

Diverge STR in širna prostranstva

Modelna paleta

Tri izvedenke. Na vrhu lestvice bo kraljeval S-Works, ki naj bi stal okroglih 15.000 evrov, pod njim bo model Pro, katerega cena naj bi znašala 500 evrov manj kot 10 tisočakov. Najcenejši bo model Expert. 7500 evrov bo stal. Diverge STR bo na voljo tudi kot okvir z vilicami, vendar le v izpeljanki S-Works. Cena pa 5700 evrov.

S-Works STR

  • Okvir S-Works, FACT 11r carbon, Future Shock suspension
  • Vilicecarbon, Future Shock 2.0
  • Menjalnik in ročica Sram XX1 Eagle AXS / Sram Red eTap AXS
  • Kaseta Sram XG-1295 Eagle, 10-50t
  • Gonilka Sram Red AXS, 40t
  • Zavore SRAM Red
  • Obročniki Roval Terra CLX
  • Pnevmatike Specialized Tracer Pro 2BR, 700x42c

STR Pro

  • Okvir FACT 11r carbon, Future Shock Suspension
  • Vilice carbon, Future Shock 2.0
  • Menjalnik in ročica Sram X01 Eagle AXS / Sram Force eTap AXS
  • Kaseta Sram XG-1275 Eagle, 10-50t
  • Gonilka Sram Force, 40t
  • Zavore Sram Force
  • Obročniki Roval Terra CL
  • Pnevmatike Specialized Tracer Pro 2BR, 700x42c

STR Expert

  • Okvir ACT 11r carbon, Futute Shock Suspension
  • Vilice carbon, Future Shock 2.0
  • Menjalnik in ročica Sram GX Eagle AXS / Sram Rival eTap AXS
  • Kaseta Sram NX Eagle PG-1230, 11-50t
  • Gonilka SRAM Rival 1, 40t
  • Zavore SRAM Rival
  • Obročniki Roval Terra C
  • Pnevmatike Specialized Tracer Pro 2BR, 700x42c

Vse dodatne informacije najdeš na specialized.com.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Novi Specialized Diverge: Pripravljen na vožnjo izven asfaltnih poti

Sledite nam