18. oktobra 2011

Na Specialized Sneek Peeku na Mariborskem Pohorju smo preskusili Specializedovega na 29-palčna kolesa povečanega divjaka z najboljšim okvirjem in najboljšo opremo, nabasanega s hišnimi tehnologijami.

Specialized Sneak Peek. Flota gorskih in cestnih koles za prihajajočo sezono se je pred kratkim ustavila tudi pri nas. Svoj razstavni prostor so utaborili kar ob vzpenjači pod Mariborskim Pohorjem. Na voljo so bile vse nove igračke tega ameriškega proizvajalca koles. Glede na to, da je dogodek trajal tri dni in je bilo zanimanje za preizkus koles veliko, smo pri pri mtb.si sklenili preizkusiti dva novinca med gorskimi kolesi. Prvi je Camber, ki ga sicer že poznamo iz letošnje ponudbe, vendar so ga za prihajajočo sezono obuli v 29-palčne plašče, zmanjšali hod za 10 milimetrov (26-palčni ima 120 milimetrov hoda) ter mu namenili karbonski okvir. Na preizkusno vožnjo smo odpeljali najžlahtejšo različico tega kros/trail polnovmetenca.

Okvir in oprema
Camberjev skelet z geometrijo za 29-palčne obročnike sestoji iz karbona FACT 9m (izdelava monokok) ter ima notranjo napeljavo za teleskopsko sedežno oporo. Krmilna cev je zaradi večje trdnosti stožčaste oblike. Zadnji del okvirja je aluminijast in sicer nosi oznako M5. Vezni, blažilni del je Foxov amortizer RP23 s premazom Kashima ter tremi nastavitvami odprtega delovanja ter možnostjo nastavitve vzmetenja za vožnjo navkreber. Postavitev blažilca je poravnana v liniji z zgornjo cevjo in s tem zagotavlja večjo občutljivost na manjše udarce. Vilice so tudi Foxove in sicer 29 RLC, prav tako s premazom Kashima in kartušo FIT. Krmilo je plod domačega znanja in sicer karbonsko z oznako XC Mini–Riser z rahlim 10-milimetrskim dvigom ter širino 720 milimetrov, krmilna opora je znamke Syntace. Pogonski sklop je z izjemo prednjega menjalnika (XO) Sramov najvišji razred XX, gonilka pa je Specializedova karbonska, dvoredna, z verižnikoma Truvativ. Zavore prav tako nosijo oznako XX in so Avidov proizvod (180-milimetrski rotor spredaj in 160-milimetrski zadaj), ročice so karbonske in imajo magnezijevo ohišje. Obročniki so sestavljeni s karbonskih obročev Roval Control Trail SL 29 (domača blagovna znamka), naper DT ter pest Roval Control Trail. Zadnje pesto ima DTjevo račno ter prostor za 12-milimetrsko os. Plašči so že po tradiciji plod domačega znanja. Sedež je prav tako Specijev iz serije BG (Body Geometry), Henge Expert s titan nosilci. Camber v tej opremski različici se ponaša tudi s teleskopsko sedežno oporo Command Post BlackLite, ki ima 125 milimetrov hoda, tri nastavitve višine ter nastavljivost preko ročice na krmilu.

Vožnja
Glede na to, da je bil preizkus kolesa časovno omejen (veliko zanimanje za Sneak Peek), sem za preizkus izbral gozdni del proge, kjer je potekala zadnja dirka svetovnega pokala v olimpijskem krosu pod Pohorjem. Ravno prav tehničnih zavojev med drevesi, dva krajša bolj strma vzpona in spust nad štartnim prostorom 4kros proge ter nadaljevanje do vzpenjače in nato priključitev na krajši makadamski odsek. Tako so bile med preizkusom zajete skoraj vse podlage in kar nekaj lepih in tekočih zavojev. Camber v prvi vrsti dobi oceno odlično predvsem pri spustih, saj je za razliko od agresivnejšega in tekmovalno naravnanega Epica mnogo bolj udoben. Pri tem mu pomagajo nekoliko položnejši kot vilice, nekoliko višja glava okvirja ter tristopenjska teleskopska sedežna opora. 110 milimetrov hoda in 29-palčni obročniki so ravno dovolj, da kolo, ki se ponaša s 720 milimetrov širokim krmilom, hitro in elegantno krmarimo navzdol. Tudi pospeševanje iz zavojev je nadpovprečno dobro, saj je kolo, opremljeno s karbonskimi obročniki Roval, s težo pod 1400 grami in glede na FACT 9m karbonski okvir super togo in odzivno. Foxova vilica Float 29 RLC s premazom Kashima in kartušo FIT deluje, kot se za vzmetenje najvišjega ranga spodobi, izvrstno in predvsem hitro. Avid XX World Cup, se pravi Sramova družina zavor najvišjega ranga, ki skrbi za zaviranje, daje zelo prefinjen in lahkoten način zaviranja, a se mi zdi, da še vedno, vsaj glede občutka mehkobe na ročici, malenkost zaostaja za Shimano XTR. Glede na to, da je kolo opremljeno s prestavnim sistemom 2×10 in ima spredaj na karbonsko gonilko pričvrščena dva verižnika, so pri Speciju dodali tudi ščitnik verižnikov in s tem dali vedeti, da se da s tem kolesom voziti tudi po bolj skalnatih odsekih. Glede plaščev, ki so zopet plod domačega – hišnega znanja, ne morem biti preveč objektiven, saj sem njihovimi nad plašči, razen dveh modelov, naravnost navdušen. Uporabljal sem jih na kar nekaj svojih kolesih, katerih začetnica ni bila veliki S, in menim, da bi imel Specialized, tudi če bi ustvarjal samo plašče, zelo svetlo prihodnost. Kombinacija 2,2 palca širokega Purgatory in 2,1 palca širokega Ground Control je navzdol zelo učinkovita, saj skozi zavoje zaradi dobrega oprijema lahko vozimo zelo hitro. Vožnja v klanec se sicer ne more primerjati s tisto pravo tekmovalno, kjer je položaj kolesarja bolj agresiven, a se s svojo udobnostjo in (zopet ga moram omeniti) širokim krmilom nekako zlije z uživaštvom in glede na samo težo kolesa tudi lahkotnostjo vzpenjanja, kjer dosti pomaga nastavljanje vzmetenja tudi za vožnjo navzgor. Po ravnini, če bi seveda hoteli ”dirkati”, pa nekako manjka malo večji prednji verižnik, ki bi skupaj z velikimi obročniki dodal nekoliko višjo hitrost, a bi s tem na položnejših vzponih izgubili možnost vožnje na velikem verižniku.

Končni zapis
Žal je bil vožnja s kolesom prekratka, da bi lahko govoril o pravem testu kolesa. A nekaj je potrebno zapisati. Camber na velikih obročnikih in v tej opremski različici je res hudobija. Malo preveč hoda in udobna geometrija res nista za pravo ”kroskantri” dirkanje, a za kakšno dirko v gorsko kolesarskem maratonu bi bil več kot primeren, saj tudi oprema, ki je pričvrščena na ta Specijev okvir, nakazuje, da se kolo spogleduje s tapravimi dirkaškimi bolidi. A Camberjevo pravo delovno okolje je ravno med Epicom in Stumpjumperjem FSR, se pravi področje, ki mu proizvajalci koles radi pravijo ”trail riding”. Vseeno pa moram zapisati, da sta ravno lahkotnost pedaliranja in obnašanje kolesa na skoraj vseh podlagah naravnost navdušujoča in zavoljo vrhunskih komponent ter dokaj nizke teže je tako opremljen Camber dobesedno češnja na torti. In če je v naslovu zapisano Specijevi bonbončki na kupu, naj poudarim, da sem to napisal zato, ker je dejansko tričetrt delov, pričvrščenih na okvir, plod hišnega znanja in se uvrščajo v zgornji ali pa kar najvišji kakovostni razred. Žal tega kolesa z modelno oznako Pro Carbon ne bo v slovenskih trgovinah, vsaj na spletu ga nisem zasledil. Bo pa na voljo v nekaterih ostalih evropskih državah. Vendar sem prepričan, da bi kljub najbrž zelo visoki ceni dotično kolo našlo nekaj kupcev tudi pri nas.

Cena: za slovenski trg ni znana, na Slovaškem 6299 evrov.
Teža: nismo tehtali, a je zelo lahek

www.specialized.com
www.factorystore.si

Vse foto Anže Furlan.

Sledite nam