Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Ciklo Centar SloEnduro
15. avgusta 2016

Povsem novi XC trdak Epic HT ter na novo pobarvani in opremljeni Epic, Camber in Stumpjumper.

Poleg včeraj predstavljenega modela Enduro je glavna novost v specializirani ponudbi gorskih koles za 2017 novi Epic HT. Spodaj pa še nekaj o Epicu, Camberju in Stumpjumperju za naslednje modelno leto.

Specialized Epic HT 2017

Starejši se boste spomnili imena Epic HT, ki ni novo pri Specializedu in sega v zgodnja devetdeseta. To je bil inovativni model “trdaka” iz karbonskih cevi in ​s ​titan “mufnami”. Izbira, da se vrne ime Specialized Epic HT, je zato bolj vračanje in pa tudi uskladitev imen v družini XC. Sedaj je ime Stumpjumper sinonim za turna kolesa.

Medtem ko večina v tovarniški ekipi skoraj vedno uporablja njihov polnovzmeteni model Epic, ima verzija s trdim okvirjem še vedno veliko oboževalcev. Specialized se je odločili, da v celoti posodobi to platformo, ki je nekoliko zaostajala za konkurenco na nekaterih točkah, ki se začne z najbolj važnim delom – težo okvirja!

Veliko dela je bilo opravljeno za zmanjšanje teže novega Specialized Epic HT, ki sedaj v velikosti M tehta 890 g za različico S-Works, skoraj 300 g prihranka v primerjavi s prejšnjo generacijo, hkrati pa ohranja doživljensko garancijo.

Da bi to dosegli, so uporabili nove karbonske tkanine, predvsem pa nove oblike cevi in ​​prerezov. Pomembna točka: prekrivanje plasti karbonske tkanine se razlikuje za vsako velikost okvirja, da so dosegli povsem enako obnašanje okvirja pri vseh velikostih. Okvirji Epic HT, ki niso S-Works in so iz karbonskih vlaken Fact 10M, so tudi izboljšani s težo 1180 g, kar je skoraj 50 g lažje od prejšnjih koles Stumpjumper HT S-Works.

Kolo je s prestavnim sistemom 2×11 združljivo preko odstranljivega nastavka za prednji menjalnik. Specialized je našel izvirno pritrditev s pomočjo vijakov bidona.

Nova notranja napeljava bovdnov, ki se imenuje “split housing”, je privarčevala dodatnih 50 g. Prav tako je okvir združljiv z Di2.

Zadnji trikotnik so spremenili na standard Boost 148, predvsem za povečanje prostora za pnevmatike, ne spremeni pa se dolžina verižne cevi. Ta še vedno ostaja kratkih 430 mm. Boost so tudi obročniki Roval, vendar bo po zaslugi adapterjev, ki jih ponuja Specialized, mogoče uporabljati tudi stara kolesa.

Sprednji trikotnik je povečal togost z usmerjanjem cevi in kotom vilice z 71 na 69,8°. Doseg se skoraj ne spremeni, čeprav je nekoliko daljši (4 mm), kot tudi medosna razdalja (23 mm). Zgornja cev tudi bolj strmo pada kot doslej.

Spodnja, diagonalna cev je ravna z “odbijač” gumo, da prepreči udarec prestavnih in zavornih ročic v zgornjo cev in neposreden stik s čepi na vrhu vilic.

Obstaja tudi ženska različica. Specialized Women’s Epic HT, ne Era HT ali Fate kot prej, deloma zato, ker ne gre za specifičen okvir ampak isti okvir, ki je zmanjšan s posebno opremo na stičnih področjih (dolžina gonilk, sedež, krmilo 700 mm, ročaji, itd).

Specialized pravi, da je to izbira tekmovalk, ki jim ta model ustreza glede na položaj pri agresivni vožnji. Kolo, ki je le v 29-palčni izvedbi, bo na voljo od velikosti XS do L pri damah (XL modelov pri moških). In tudi na najmanjši okvir gresta dva nosilca bidonov.

Različica S-Works je opremljena s posebno verzijo novih vilic RockShox SID Brain s samodejnim zaklepanjem in s skupino Sram Eagle. Številne druge različice iz karbona, kot tudi aluminija (okvir je nespremenjen za 2017, čeprav se tudi imenuje Epic), v 1×11 kot tudi 2×11 (tudi novi karbonski okvir je združljiv s prednjim menjalnikom).

Specialized Epic 2017

Pri kolesu Specialized Epic FSR 2017 ni nobene spremembe na okvirju, razen v smislu barv.

Na kolesih je bilo nekaj gramov prisluženih zaradi nekaterih sprememb na komponentah. Prihranek do 200 g na S-Works Epic FSR WC, ki je opremljen z Eagle skupino SRAM in novo RockShox Sid WC z Brainom.

Specialized Camber 2017

Okvir Specialized Camber 2017 se ne spreminja, vendar bodite pozorni na popolno odsotnost sistema Brain, ki pa za to trail kolo ni nujno potreben. Čeprav na nekaterih trgih obstajajo kolesa 650b, bo pri nas na voljo samo v 29-palčni izvedbi. Na vseh modelih so tudi dvignjena (riser) krmila.

Pri višjih modelih so uporabili skupino SRAM xx1 Eagle ter vilice Fox 34 Factory namesto RockShox RS-1.

Vratca SWAT za shranjevanje orodja v okvirju in dostopna preko lopute pod bidonom so še vedno tu. Nekaj ​​novega za 2017: dno SWAT je prekrito s filmom, ki omogoča, da bolje vidimo stvari v notranjosti.

Specialized Stumpjumper 2017

Tudi pri Stumpjumperju FSR se okvir ne spreminja, novost pa je 29-palčnik, ki podpira tudi plašče 6Fattie. To je platforma 2 v 1, kar je dobra stvar.

Evolucija pri vzmetenju. Ohlins prihaja na Stumpjumper FSR S-Works (blažilnik in vilice) in Pro (blažilnik).

RockShox zamenja Fox na preostalih modelih. Sedaj je opremljen z dušilci Auto-SAG, avtomatskim sistemom nastavitve pritiska blažilnika.

S-Works Stumpjumper in Pro Carbon imata 29-palčne obročnike, medtem ko bo Stumpjumper FSR Expert in Comp Carbon na voljo v 29″ ali neposredno v izvedbi 6Fattie.

Stumpjumper 650b (z “malimi” pnevmatikami) je še vedno na voljo le v izvedbah Comp Carbon in aluminij.

Na uvodni fotografiji Epic HT v barvi za tovarniške tekmovalce. Prostor za širše plašče je. Vse foto proizvajalec.

www.specialized.com/si/sl

Freestyle gradimo skupaj
Ciklo Centar Wheelbase Maxxis Freestyle Giant SloEnduro
Sledite nam