5. maja 2011

Tudi SRAM ni počival preko zime in novosti za drugi del letošnje sezone oz. prihodnjo sezono je kar nekaj. Udeležili smo se predstavitve prvega paketa novosti, ki vam jih bomo predstavili v dveh delih. Najprej Truvativ, Avid in RockShox.

Prva predstavitev je potekala že na festivalu Sea Otter Classic, mi pa smo namesto oceana potovali preko jezera in na severu Garde, v Rivi, iz ust SRAM-ovih produktnih vodij iz prve roke spoznali velik del novosti za prihodnjo sezono. Tokrat predstavljamo prenovljeno ponudbo komponent Truvativ in Avid ter prve novosti vzmetenja RockShox. Drugi del sledi v kratkem, takrat pa več o prestavnih komponentah.

Truvativ
Znamka, ki je doživela pravo popolno prenovo – zato, ker tako narekuje povpraševanje in tudi zato, ker je bila znamka pod streho SRAM-a kar malce v ozadju. Truvativ so ustanovili leta 1997 z miselnostjo ‘truly innovative’ (resnično inovativno), nato pa si mejniki sledijo takole:
1999 – Hussefelt je prva gonilka, ki je narejena posebej za t. i. North Shore.
2002 – Holzfeller OCT je edina votla gonilka iz aluminij 7050.
2004 – SRAM kupi Truvativ.
2008 – Predstavijo prestavni sistem HammerSchimdt, ki je v marsičem spremenil razmišljanje o pogonskem sistemu. Istega leta predstavijo tudi krmilo BooBar (imenovano po produktnemu vodji RockShoxa Jeremiahu Boobaru) in z njo takoj zmagajo dirko svetovnega pokala.
2009 – V sklopu serije XX so predstavljene tudi gonilke Truvativ XX, prve širše dostopne gonilke 2×10.
2010 – Gonilke 2×10 postavijo nove standarde.
V letu 2011 je dobil Truvativ logotip, novo grafično podobo in zelo konkretno posodobitev modelov. Glavna skupna značilnost serij so zagotovo širša krmila, ki zagotavljajo večji nadzor, več moči in več ravnotežja. Zato se širitvi niso mogla izogniti niti krmila za kros. Razrede znotraj serije so iz World Cup, Team in Race preimenovali v T40, T30 in T20. Vse serije pa imajo sedaj tudi svoje opore sedežev.
Noir ostaja vrhunska karbonska skupina za kros in lažja vsegorska kolesa. Dvignjeno krmilo T40 s širino 700 mm tehta le do 190 g, enako široko pa je tudi ravno krmilo T30. To je z ukrivljenostjo za 10 stopinj nadvse primerno tudi za 29-palčna kolesa. Podobne dimenzije najdemo tudi v seriji Stylo, le da so komponente tu narejene iz aluminija. Krmilo BooBar ostaja široko 780 ali 740 mm, zanimiv pa bo tudi model AKA s 710 mm in obema oporama za vsegorska kolesa. Seveda je to le delček novosti, še več jih boste našli pri svojemu trgovcu.

Truvativ + MRP
Zanimivo sodelovanje pa je nastalo z MRP-jem in prvi rezultat skupnega sodelovanja je vodilo verige X0. Vodilo izdeluje MRP, vendar je v marsičem, predvsem pa v barvah, narejeno po željah SRAM-a. Vodilo X0 bo na voljo za zobnike velikosti od 36 do 40 zob ali od 32 do 36 zob. Ob predstavitvi so že napovedali nove plodove skupnega sodelovanja, ki jih bomo videli še letos.

Avid
Povsem prenovljena je tudi ponudba hidravličnih zavor Avid, katerih oznake se sedaj skoraj v vseh razredih ujemajo z oznakami prestavnih komponent (Elixir 9 in 7 namesto CR). Bistvena sprememba se je zgodila tudi pri rotorjih, saj so model G3 zamenjali novi rotorji HS1, ki so izdelani po metričnem sistemu in merijo 140, 160, 180 ali 200 mm. Lažji in bolj praktični za izbiro pa so tudi nosilci post-mount.
Kar se samih modelov zavor tiče sta bistveni novosti Elixir 9 in 7, obe s tehnologijo TaperBore za boljšo modulacijo in novim sistemom, ki ‘ujame’ zračne mehurčke, ta pa do določene mere ne vplivajo na delovanje zavor. Sicer sami zavori ne prinašata revolucionarne tehnologije, tehtata pa 358 g (9) oz. 350 g (7). Obe zavori sta si sorodni tudi po namenu, saj pokrivata stile od krosa do frirajda, dražji model 9 bo imel le več možnosti nastavitev.

RockShox
Vilice BoXXer so še lažje in ohranjajo primat najlažje serijske vilice za spust. Težo so znižali na 2.689 g s pomočjo posebnega premaza Keronite, ki ga sicer uporabljajo v letalski industriji za zaščito pristajalne opreme (v katero letijo kosi s hitrostjo do 300 km/h). Premaz nadomešča barvo, poleg bistveno večje odpornosti pa je Keronite tudi lažji od barve, od tu torej nekaj deset gramov prihranka teže; sive lase pa menda povzroča zelo težak nanos premaza. Vilica pa je sedaj tudi bistveno bolj odzivna na majhne udarce, saj se v notranjosti skrivajo novi dušilci Mission Control DH. Olajšali pa so tudi namestitve, saj so vsi potrebni gumbi sedaj na zunanjosti. Vse skupaj je torej lepa nadgradnja za vilice, ki so od predstavitve leta 1996 osvojile 10 naslovov svetovnega prvaka.
Z zmago na festivalu Sea Otter pa so se že proslavile vilice SID 29, torej ‘velika’ različica enih najbolj znamenitih in dirkaško uspešnih vilic. Vilice SID 29 so v notranjosti zelo podobne obstoječemu modelu, prav tako pa bodo na voljo v več različicah. Za sedaj so predstavili model XX World Cup z običajno ali 15 mm osjo Maxle, tekom poletja ali najkasneje na sejmu Eurobike pa bodo zagotovo predstavili še druge modele (tudi s premazom Keronite). Predstavniki SRAM-a so nas opozorili še, naj bomo pozorni na kolesa tekmovalcev v svetovnem pokalu, saj bomo videli veliko teh vilic.

www.sram.com

Sledite nam