Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Ciklo Centar SloEnduro
8. januarja 2012

Po dolgem času zopet nekaj tehničnih frišnih. Bontragerjevi novi gravitacijski plašči, sedežne opore Niner, obročniki SRAM za kros in maraton, ščitnik za banane, Liteville 301 Mk10 ter Scottov prevzem Syncrosa.

Bontrager
Najboljša spustaška ekipa pretekle sezone TWR (Trek World Racing) bo v letošnji sezoni vozila plašče ”domače” blagovne znamke Bontrager. Pod Treki Aarona Gwina in kompanije se bodo ekskluzivno kotalili čisto novi gravitacijski plašči Bontrager G-Mud in G4. Tudi s temi novimi modeli si želi Trek v prihajajočem obdobju zagotoviti eno izmed vodilnih pozicij pri izdelovi plaščev za gorska kolesa. K sodelovanju so povabili tudi legendarnega dizajnerja Franka Staceya, ki bo skupaj z ekipo, tako spustaško kot tudi kroskantrijaško, sooblikoval linijo plaščev za vse vrste podlag. Po prvih informacijah naj bi bila nova spustaška plašča med tekmovalci zelo dobro sprejeta. Predvsem naj bi hvalili model G4, ki zagotavlja odličen oprijem v zavojih in pri zaviranju.
www.bontrager.com

Liteville
Nemški proizvajalec je predstavil že 10. evolucijo modela 301, katerega izboljšave so tokrat vidne že na prvi pogled. Vizualno je okvir pridobil ojačitev nad zadnjim amortizerjem, po dolgoletni zvestobi DT Swissu pa bo okvir sedaj na voljo s Foxovim Floatom RP23 Kashima (ali drugim amortizerjem dolžine 200 mm, tudi RockShoxovim Monarchom). Geometrija ima sedaj bolj strm kot sedežne cevi in malenkost bolj položen kot vilic, kar bo izboljšalo vožnjo navzgor in navzdol. Izpopolnili so tudi kinematiko vzmetenja in ponujajo še boljšo odzivnost, spremembe so doživeli tudi zgibi zadnje nihajke. 301 Mk10 ponuja 140 ali 160 mm hoda, na voljo bo od marca dalje.
www.liteville.de

Niner
V svojo floto dodatkov so pri Ninerju za sezono 2012 dodali tudi sedežne opore. Tako kot pri pred časom predstavljenih krmilih je tudi pri oporah poudarek na barvni skladnosti z barvo Ninerjevega okvirja. Tako so na novih sedežnih oporah logotipi v skoraj vseh barvah, v katere so odeti okvirji tega ameriškega proizvajalca. Sedežne opore so tri, dve karbonski in ena aluminijasta. Najboljša se imenuje RDO in ima monokok konstrukcijo. S tem so snovalci naredili ne tako togo, a vendar še vedno dovolj trdno oporo, ki vpije sile tako, da jih razporedi po celotni konstrukciji. Druga karbonska s preprostim imenom Carbon predstavlja čisto klasiko med sedežnimi oporami. Cev je karbonska, nosilec sedeža pa je aluminjast. Teža prve je med 210 in 220 grami, slednje pa dobrega četrt kilograma.
www.ninerbikes.com

SRAM
Cestni kolesarji se lahko že nekaj časa preganjajo na obročnikih SRAM serije S, zdaj bomo po tej znamki lahko posegli tudi gorski kolesarji, saj so Američani predstavili serijo Rise. Zaenkrat bosta na voljo dva modela in sicer Rise 60, katerega glavni adut bodo karbonski obroči s 24 Sapimovimi naperami, klasično osjo ali 15-milimetrsko spredaj ter s klasiko ali pa 145×12 mm osjo zadaj (težo 1.330 gramov za 26-palčni par obročnikov oziroma 1.420 gramov za 29-pačno verzijo). Rise 40 bodo namenjene manj zahtevnim kolesarjem, ravno tako bodo na voljo v 26- (1.710 gramov) ter 29-palčni (1.840 gramov) različici. Namesto karbona bo pri materialu za obroče glavno vlogo igral aluminij z oznako S-6000. Obročniki bodo na voljo tako za klasično ”quick release”, kot tudi 15 milimetrsko prednjo os.
www.sram.com

Syncros
Kolesarski gigant Scott je prevzel enega najstarejših proizvajalcev gorskokolesarskih komponent Syncros. Le ta je veljal za bolj frirajd in spustaškega proizvajalca krmil, opor in dodatkov. Začetki blagovne znamke segajo v leto 1986 (pod taktirko Petra Hamiltona in Pippina Osborna), po menjavi nekaj lastnikov in izgubi imidža se je za znamko prvi preobrat zgodil leta 2003, ko je Syncros pod svoje okrilje vzel Tom Ritchey. Syncros je s tem doživel mali preporod in se vrnil na začetek – v Vancouver in znameniti North Shore. A pravega preboja nazaj na trg vendarle le ni bilo, znamko pa je sedaj prevzel Scott, ki bo komponente zagotovo ponudil širšemu tržišču, napovedana je tudi širitev na področju komponent za kros in cesto. Ritchey je dolgoletni partner Scotta in predaja znamke prav temu proizvajalcu niti ni tako zelo veliko presenečenje, odpira pa tudi nekaj vprašanj. Bo Scott na svoja kolesa še vedno vgradil tako veliko komponent Ritchey ter ali bo Syncros postala zgolj hišna znamka proizvajalca s sedežem v Švici? Podobno so komponente Oval po prevzemu sedaj na voljo praktično le še na kolesih Fuji; upajmo, da se zgodba s Scottom in Syncrosom ne bo ponovila.
Pri Ritcheyu se bodo medtem v celoti posvetili nadaljnjemu razvoju svojih komponent.
www.syncros.com
www.scott-sports.com

Banana Guard
To ni ravno tehnična novost, je pa zagotovo zabaven izdelek. Vsakdo izmed nas se je namreč že znašel v situaciji, ko se mu je banana zmečkala v nahrbtniku, kjer se je družila z imbus ključi, mobilnim telefonom, rezervno zračnico in še kakšnim kosom oblačila. Da temu ne bo več tako, so onstran luže naredili priročno plastično embalažo za zaščito tega pri kolesarjih priljubljenega sadeža. Tako ne boste imeli več težav z zmečkano, zlomljeno ali kako drugače poškodovano priljubljeno hrano na kolesarskih turah. Malo bolj ekološko ozaveščene lahko potolažimo, da je embalaža razgradljiva ter je ”BPA – FREE” in narejena v Kanadi. Seveda smo dobili idejo tudi za kroskantrijaše, ki včasih namesto gelov v zadnji žep dresa vtaknejo tudi kakšen kos kruha namazan z medom. To je S’wich Guard, priročna embalaža v velikosti toasta/toplega sendviča. “Poceni” in ne tako zelo kul različico “ščitnikov za sadje” smo opazili tudi v Sparu.
www.bananaguard.com

Freestyle gradimo skupaj
Ciklo Centar Wheelbase Maxxis Freestyle Giant SloEnduro
Sledite nam