Novosti za sezono 2012 se kar vrstijo, tokrat predstavljamo prenovljeno kolekcijo bratov Crank, zadnji amortizer X-Fusion, izdelke FSA ter nova modela Kona in Norco.
Kona
170 milimetrov hoda na zadnji osi, 65 stopinjski kot krmilne cevi, kratke cevi ob verigi in geometrija, ki kliče k divji vožnji navzdol. To je novi Konin projektil za sezono 2012, ki bo zelo verjetno nadomestil trenutni model Stinky TL (TL kot ‘the last’). Imenuje se Entourage (‘spremstvo’) in bo zagotovo kolo za gravitacijske navdušence in obiskovalce parkov. Filmček s testiranja prototipa si lahko ogledate na Youtubu ali na Konini mikro strani.
www.konaworld.com
Norco
Čredi Norcovih polnovzmetencev se bo pridružil aluminijasti Sight. Hidroformiran okvir, asimetrično postavljene spodnje cevi zadnjega trikotnika ter v obliki črke ‘S’ oblikovana sedežna cev so glavni oblikovni aduti kolesa s 140 milimetri hoda na zadnji osi. Zadnja os bo premera 12 milimetrov, prednji menjalnik pa bo zaradi drugače oblikovane podsedežne cevi pričvrščen neposredno na okvir (direct mount). Teža okvirja brez amortizerja je 2,3 kilograma.
www.norco.com
Crank Brothers
Krmili Opium in Sage sta pridobili nekaj milimetrov in sicer bosta na voljo v 78 centimetrski širini, z 9 stopinjskim lokom in 15 ali 30 milimetrskim dvigom. Sage (325 gramov) bo na voljo v črni, Opium (290 gramov) pa v srebrni polirani barvi. Pri pedalih, ki so še vedno njihov najbolj prepoznaven izdelek, so pripravili kar nekaj novosti. Novi modeli pedal so sedaj popolnoma obnovljivi, kar pomeni, da se da zamenjati vse kose, od ležajev do osi. Pri boljših modelih so namesto klasičnih vstavljeni iglični ležaji. Modeli Mallet in 5050 imajo tanjšo in lažjo platformo, ki je sestavljena iz dveh delov (iz aluminija in polikarbonata). Serije pedal pa so sedaj oštevilčene od 1 do 11. In sicer 1 pomeni vstopni model, številka 11 pa je namenjena najvišjemu rangu, kjer ne bo manjkalo titana in karbona (seveda pa niso zapolnjene čisto vse številke od 1 do 11).
www.crankbrothers.com
X–Fusion
Ali se vladavina klasičnih (vzmetnih) blažilcev na spustaških mašinah končuje? Tudi X-Fusion je predstavil zračni blažilec Vector HLR AIR. Za dušenje uporablja dve komori, pri čemer ima večja komora glavno vlogo, saj zrak iz manjše komore le pri večjih doseže tudi večjo komoro. S tem so se pri X-Fusionu izognili prevelikemu segrevanju zraka, saj segrevanje zraka zmanjša učinkovitost zračnega amortizerja. S tem so ustvarili blažilec, ki deluje enakomerno tudi pri večjih obremenitvah. Seveda je zračni blažilec tudi lažji od klasičnega na vzmet, kar je nadvse dobrodošlo, saj je tudi pri spustaških kolesih teža velikega pomena.
www.x-fusion-shox.com
FSA
Za Truvativom se po svoj delež pogače s svojimi prenovljenimi komponentami podaja tudi FSA. Serija SL-K je dobila novo grafično podobo. Gonilke (BB30, MegaExo), krmila in sedežne opore so še vedno karbonske, a z rahlo spremenjenim logotipom. Enako velja tudi za aluminijasto krmilno oporo. Skoraj vse komponente so malenkost izgubile tudi na teži. Prav tako pa je grafično spremenjen in nadgrajen tudi Afterburner, krmilo iz trikrat tanjšanega aluminija AL 7075/T6, ki je po zagotovilih proizvajalca lažji od nekaterih karbonskih izdelkov, saj krmilo pri širini 630 milimetrov (rise) tehta dobrih 200 gramov.
www.fullspeedahead.com
Na kratko
Novozelandski Zerode se po spustaški mašini loteva še vsegorskega kolesa. Tom Ritchey je končno predstavil plašč WCS Shield za 29erje (širina 2,1”), na voljo bo tudi v tubeless različici. Syncros za sezono 2012 pripravlja karbonske obročnike, prav tako za ‘ta velika’ kolesa in sicer dopolnjuje serijo FL. Znamka Titus, ki jo je lani pred propadom rešil Planet X, se vrača. Prenovljena paradna konja, Racer X in Moto Lite, sta bila na ogled na festivalu Sea Otter. Racer X bo poleg aluminijaste na voljo tudi v karbonski različici na 29-palčnih obročnikih.