14. marca 2011

Na mtb.si boste znova brali več o tehničnih novostih iz sveta kolesarstva. Tokrat začenjamo s slabo novico iz Kanade in nadaljujemo s poslasticami. RaceFace
Po osemnajstih letih v kolesarskem svetu nas očitno zapušča kultna kanadska znamka Race Face, ki gre v ”likvidacijo”. Odpuščanja delavcev v kanadski tovarni, ki zaposluje trideset ljudi, še trideset pa jih je zaposlenih v Aziji, so se že začela. Race Face je kot blagovna znamka s svojimi izdelki zaznamoval skoraj vse vrhunske znamke koles, pomagal ustvariti frirajd in “North Shore” sceno, bil pa je tudi eden največjih oglaševalcev v kolesarskih revijah. Kakšna bo nadaljnja usoda znamke oziroma imena Race Face pa zaenkrat ostaja še skrivnost, seveda lahko upamo na rešitelja.

DT Swiss prvič
Kot protiutež slabi novici pa lahko zapišemo, da je blagovna znamka DT Swiss, katere glavni štab je v Švici, odprla novo ”pisarno” v Nemčiji. Z odprtjem le-te želijo povečati tržni delež v nemškem kolesarskem svetu, ki je še vedno v zelo velikem razcvetu. DT Swiss je s svojimi izdelki prisoten v več kot petdesetih državah, seveda je med njimi tudi Slovenija.

DT Swiss drugič
Ekipa Multivan Merida na čelu s svetovnim prvakom, Špancem Hermido, bo v letošnji sezoni vozila DT-jeve vzmetne vilice za 29-palčna kolesa. Vilice so še v fazi razvoja, a vseeno jih bo moč videti na tekmah svetovnega pokala in pa na Cape Epicu, kjer jih bo dodobra stestiral tudi švicarski as Raphael Naef.

Hope
Kultna znamka z Otoka, ki ima v svoji ponudbi pesta, krmilne ležaje, hitre zapenjalce in seveda hidravlične disk zavore, Hope, je za vse ljubitelje limitiranih oz. posebnih serij na trg poslala ”špecjalno” različico zavor v črni barvi s kombinacijo eloksirane zelene, ki je pri Hopu poznana tudi kot team barva. Gre za modele Tech X2, M4 in V2. Posebnost zavor so tudi vijaki iz titana. Prav tako pa se Hope intenzivno pripravlja na vstop v svet gonilk. Zaenkrat so še dokaj skrivnostni, a glede na izkušnje lahko z zagotovostjo trdimo, da bo gonilka izdelana s pomočjo tehnologije CNC.

Giant
Čeprav je Giant največji izdelovalec koles na planetu, je bila njegova ponudba 29-palčnih gorskih koles dokaj skromna. Dva osnovna ”tventinajnerja” v verziji XTC, se pravi trdaka in lani predstavljen dirkaški polnovmetenec Anthem X 29er so bili zaenkrat vsi modeli, ki jih je kljub vzpenjajočem se trgu tovrstnih koles imel velikan v svojem prodajnem katalogu. A prav kmalu se bo tam in seveda tudi na brezpotjih pojavil še XTC v karbonski izvedbi. Filmček s Carlom Deckerjem in novim XTCjem si lahko ogledate tudi na YouTube.

Ritchey
Legenda gorskega kolesarstva Tom Ritchey je po skoraj dveh desetletjih obudil svoje legendarne okvirje za gorska kolesa. Originalna serija P, ki sta jo največkrat krasili številki 21 ter 23 in sta odražali približno težo celotnega kolesa (P kot pound oz. funt) je dobila dostojno naslednico in sicer P 29. A 29 ne pomeni teže temveč velikost obročnika. Da, tudi kleni Tom Ritchey gre po stopinjah Garya Fisherja. P 29 je bil predstavljen v dveh izvedbah in sicer s prednjim vzmetenjem in brez vzmetenja. Okvir je zvarjen iz ”Ritcheyevih” krom-molibdenskih cevi, kot posebnost pa velja omeniti, da je barvna kombinacija okvirja skoraj do potankosti podobna tisti izpred dveh desetletij. Gre za Ritcheyevo belo, modro in rdečo barvno kombinacijo, ki smo jo občudovali tudi na dresu legendarnega Thomasa Frischknechta, ki je Ritcheyu privozil skoraj vse največje uspehe. Hkrati s P29 pa je Tom predstavil še okvir za ciklokros z imenom Swiss Cross, ki je tudi nekakšna izpeljanka Ritcheyevega okvirja iz sredine devetdesetih let.
Slike kolesa so objavili na BikeRadarju.

Sledite nam