6. maja 2011

Pri nakupu lahkih in dobrih vzmetnih vilic smo vedno v dilemi, kaj izbrati. Na eni strani imamo RockShox SID in DT Swiss z zaklepom na krmilu, na drugi strani imamo Maguro s svojim sistemom DLO (dinamični zaklep) in potem je tu Fox F32 z novo generacijo sistema Terralogic.

Kar naenkrat smo/ste v nekakšnem precepu. Seveda le v primerih, ko denar ni ovira ali pa ste zagrizen kroskantrijaš. Tokrat smo preizkusili vzmetno vilico Fox F32 FIT Terralogic s 100 mm hoda. Torej vilice s ‘čudežno’ tehnologijo, ki omogoča, da je delovanje na ravnem blokirano, na razgibanem terenu pa delujejo kot vsake druge vilice.

Terralogic
Skrivnost dobre odzivnosti in prilagajanja terenu je v prenovljenem sistemu Terralogic (platforma je podobna kot pri Specijevem Brainu), ki se po nekaj letnem premoru zopet vrača v Foxove vzmetne vilice. Za leto 2011 je sistem popolnoma spremenjen in obdan s kartušo Fit. Skrivnost Terralogica druge generacije je v spremenjenem notranjem ventilu. Le ta občuti razliko v terenu, saj se odpre le takrat, ko dobi udarec od spodaj. Sistem ima na voljo petnajst stopenj – za tekmovanja v krosu se največkrat uporablja nastavitve od čisto zaprtega sistema do četrte stopnje. Pri takšnem delovanju se vilica zelo hitro in agresivno odzove na vsakršno spremembo v podlagi ter omogoča dinamično in eksplozivnejše pedaliranje. Med četrto in deseto stopnjo so vilice primerne za trail oziroma razgibano vožnjo, kjer ne bomo sunkovito menjali ritma in skakali iz sedeža. Takšna nastavitev omogoči, da se vilica ne obnaša tako agresivno na spremembo podlage, a še vedno lahko vzdržujemo hitrost tudi na klanec, brez odvečnega pozibavanja sprednjega dela kolesa. Stopnje od deset do petnajst, oziroma do čisto odprtega sistema delovanja so (če nam hod vilice to dopušča) namenjene predvsem vsegorskim kolesom, kjer pri sami vožnji prihaja do izraza tudi zadnji amortizer. Seveda pri samem delovanju vilice ne smemo mimo znane spremljevalke Foxovih vilic, kartuše Fit, ki je pri določenih modelih izpodrinila odprto kopel in s tem tudi večje količine olja. S tem so vilice lažje, saj kartuša nadomešča skoraj 150 mililitrov olja.

Vožnja
32-ici se pozna, da je agresivna in toga vilica. Sam sem vilico največ preizkušal pri popolnoma zaprtem sistemu in odprtem do tretje stopnje. Po makadamu navzgor me je pozitivno presenetila, saj sem imel občutek, da lahko dejansko vso moč usmerjam na pedala, tudi pri vožnji v stoje. Vendar pri tem nisem izgubljal odvečne energije, saj je bila vilica skoraj ves čas v prvotnem (lockout) položaju. Na hitrem gozdnem odseku z dvema kratkima vzponoma posejanima s koreninami se je izkazala vrednost Terralogica, saj se je vilica odzvala samo na koreninah in sem lahko nemoteno kontroliral tako svoj tempo, kakor tudi kolo. Pri vožnji navzdol ni kaj dodati. Kontrola je zelo dobra, sistem se izredno hitro odziva, svoje doda tudi premaz potopnih cevi Kashima, ki zmanjšuje trenje in prispeva k odličnemu delovanju.
Morda bi moral za spust gumb prestaviti za kakšna dva obrata, da bi se peljal malo mehkeje. A vilico sem imel prednastavljeno za ‘garaški’ trening, kjer ni kompromisov in vsaka sekunda šteje. In ravno v tem je čar. Če progo ali odsek dobro poznamo, si že doma prednastavimo vilico glede na želje in potrebe in brez skrbi odpeljemo tistih nekaj krogov ter pozabimo na ‘lock out’ ročico.

Cene in vzdrževanje
Ker gre za vzmetenje visokega cenovnega razreda, smo se vprašali, kako je z vzdrževanjem. Odgovor se je glasil: enkrat letno. A le pri pooblaščenem oziroma uradnem serviserju. Zakaj? Zato, ker po končanem servisu nikjer ne sme biti odvečnega zraka. V sistem se, ko se sestavi, s pomočjo brezzračne komore (vakuum) pod pritiskom olje vrne v kartušo. In le pri takšnem posegu bo zadeva delovala nemoteno. Če se v sistem vrine zrak, pa zadeva ne deluje več optimalno. Cene F32 se gibljejo od 1.049 evrov za vilico s klasično 9 milimetrsko osjo do 1.089 evrov za tisto s 15 milimetrsko osjo. Teža vilice se giblje od 1,5 do 1,6 kilograma, odvisno od osi.

www.foxracingshox.com/bike
www.cult.si/fox

Foto: Grega Stopar

Sledite nam