8. maja 2012

Predstavitvi sistema CTD sledi še predstavitev posameznih novih vilic in amortizerjev Fox. Končno na voljo tudi potopna sedežna opora D.O.S.S.

Letos so temeljito spremembo doživele vilice in amortizerji za kolesa do 160 mm hoda, serije 36 in 40 ter ustrezni amortizerji pa so doživeli le manjše popravke. Začnimo z novimi vilicami.

Serija 34 s tremi standardi in s šestimi modeli
Lani predstavljena serija 34 s 34 mm širokimi potopnimi cevmi je bila prvotno namenjena le 29-palčnim kolesom, za modelno leto 2013 pa se pridružujejo modeli za 26-palčna kolesa in kolesa standarda 650b (27,5 palca). Močnejša konstrukcija s širšim premerom cevi in močno spremenjeno in ojačano šasijo je primerna za bolj agresivno vožnjo in ponuja do 160 mm hoda, še vedno pa so vilice izrazito lažje od serije 36. Kar za 200 g, ob tem pa so od serije 32 te vilice trdnejše za 20 %. Zato lahko te modele pričakujemo na več lahkih enduro in vsegorskih modelih, pa tudi na agresivnejših “trail” modelih.
29-palčna modela Float in Talas sta še naprej na voljo s 140 mm hoda, modela 26 in 650b pa ponujata 160 mm hoda, vse vilice bodo v prosti prodaji na voljo v razredu Factory (kartuša FIT, Kashima, več nastavitev), samo s 15 mm osjo in samo s stožčasto krmilno cevjo (spodnji premer 1,5 palca). Teža vilic se giblje malenkost pod 2 kg za modele Float in malenkost več za modele Talas. Na tovarniško sestavljenih kolesih boste našli tudi drugačne izvedbe teh vilic, nekateri proizvajalci želijo tudi modele s centimetrom ali dvema manj hoda.

Shujšana serija 32
A shujšana le po teži, ne po kakovosti in voznih lastnostih. Modeli 32 Float 26 in 29 so lažji kot kdaj koli prej: najlažji model 26 s 100 mm hoda tehta 1,35 kg (50 g lažje od letošnjega model), najlažji model 29 pa je lažji za več kot 200 g in tehta zelo spoštljivih 1,47 kg. S tem je Fox torej skoraj izenačil težo največjega tekmeca RockShoxa in vilic SID. Na voljo bo sicer cela vrsta modelov 26 in 29 razredov Factory in Evolution s hodom od 80 do 150 mm, seveda vedno tudi z možnostjo izbire med modeli Float in Talas.

Nove krivulje hoda serije Float
Vse vilice Float od 130 do 180 mm hoda so nadgrajene z novo krivuljo zračne vzmeti, ki je sedaj bolj linearna, s tem pa je delovanje še bolj podobno vilicam z jekleno vzmetjo. Primerjava krivulje zračne vzmeti in jeklene vzmeti kaže na manjšo “stopnico” v prvem delu hoda, nato se krivulji praktično izenačita, proti koncu pa je zračna vendarle bolj progresivna kot strogo linearna pri vzmeti. A bistvena je razlika v primerjavi s trenutnim zračnim vzmetenjem, kjer je bil zadnji del hoda bistveno bolj progresiven.

Amortizerji Float CTD
Največja novost je že predstavljeni sistem CTD (Climb / Trail / Descent), ki se odlično dopolnjuje z vilicami, način vožnje pa izberemo z vrtljivo modro ročico ali z ročico na krmilu (modeli Remote). Vsa čarovnija je zopet v pretoku olja, zelo (ampak res zelo) poenostavljeno pa si delovanje predstavljajte kot kuhinjsko solnico z vrtljivim pokrovčkom, s katerim odpirate različno velike luknjice ali pa te povsem zaprete.
V “aftermarketu” bodo na voljo različni modeli Factory in Evolution, vrh ponudbe predstavlja model Boost Valve, nato pa nastavitve zmanjšujejo proti modelu CTD. Model Float XV z večjo zračno komoro bo nadomestil model LV s povečano komoro v zgodnjem delu amortizerja. Prejšnja konstrukcija je imela določene slabosti, predvsem z vidika odvajanja toplote, saj je zunanja zračna komora dobesedno izolirala notranjo in tako zadržala temperaturo, nova konstrukcija pa je še lažja za 33 gramov. Glede na sistem vzmetenja in želje proizvajalca bodo prostornina komore prilagajali z distančniki, s tem pa se bo spremenilo tudi dušenje.

D.O.S.S.
Prvič smo jo videli lani na sejmu Eurobike, zdaj je končno v katalogu. Nanjo bo treba še malo počakati in tudi cena okoli 450 evrov ni za vsakogar, a vendarle bo potopno sedežno oporo D.O.S.S. marsikdo z veseljem namestil na svoje kolo. Fox pravi, da je najboljša svoje vrste, kar utemeljujejo s številnimi argumenti. Konstrukcija z zračno vzmetjo omogoča tekoče delovanje in največjo možno konstrukcijsko trdnost (brez zračnosti). Upravljanje z ročico je preprosto in verjetno je to ta trenutek edina opora, ki ima ločen gumb za znižanje za 40 mm ali za celotno višino (sistem CTD).
Pritisk zraka je razmeroma nizek, od 10 do 25 PSI, zato ni bojazni za “drobljenje draguljev”, odločili pa so se za napeljavo z vrha opore (z leve ali desne strani). S tem je mogoče z oporo upravljati tudi, če se poškoduje ročica. Opora bo na voljo s premerom 30,9 ali 31,6 mm ter s hodom 100 ali 125 mm. Ročica se namesti nad ali pod krmilo na levo ali desno stran.

ridefox.com

Vse foto: Fox

Sledite nam