Slovenski izdelek, s katerim ste ti, tvoje kolo in avto združljivi ali pa ne, po merah ali osebnosti. Morda pa niti še ne veš, da je prav zate.
Po premogu, Gorenju, Šank rocku, Nataliji Verboten, 6packu Čukurju, mastodontu, Pikinem festivalu, BMX/DL pionirju Urošu Klaužu, DH prvaku Miranu Vauhu in okrepčevalnici Mladost nam Velenje k polnejšemu življenju prispeva še nosilce, lahko rečemo tudi stojala za kolesa za prevoz v avtomobilu ForkFix.
Pritrjevanje koles pri prevozu znotraj avtomobila, da jih ne vozimo kot raztresen tovor, ni nov izum. Nemški Bike Inside je precej starejši od standardov osi s premerom večjim od 9 mm. Pri Bike Inside se kolesa s prednjimi vilicami pritrdijo na prečni nosilec, ki se preprosto pritrdi v avtomobilskem prtljažniku.
Velenjčan Karlo Lovrič se je pod svojo znamko ForkFix tega lotil drugače. Plošča s površino nekaj deset kvadratnih decimetrov se s pomočjo ježkov oziroma velcro trakov oprime tekstilne obloge na tleh prtljažnika. Tako v primerjavi z obstoječimi sistemi zagotavlja večjo prilagodljivost pri izrabi prostora v vašem avtu.
Od letos je na voljo tudi inačica ForkFix 15 za kolesa s 15 mm osjo prednjega pesta.
Zakaj je kolesa – če le imamo prostor – pametneje prevažati v avtu kot na njem? Varnost koles pred krajo, vremenom, nižja poraba goriva …
Po mojih izkušnjah se glede združljivosti z nosilci ForkFix kolesarji ločimo v tri kategorije:
1. Nezdružljiv
ForkFix na svoji strani navaja seznam avtomobilov, primernih za prevoz koles z njihovimi nosilci. A seznam je le informativen. Številni avtomobili imajo ob podrti zadnji klopi prenizko notranjo višino ali pa premajhne odprtine, da bi vanje postavili kolesa na nosilcih, tudi če s koles snamemo sedeže s oporami. Poglejte samo priljubljene športne terence, v redkega lahko v prtlažnik pokonci postaviš 29-palčni obročnik!
Tudi vsa kolesa niso enakih mer, pa ne govorim o tandemih. Visoke vilice, široka krmila, potopne sedežne opore, ki jih zaradi napeljave ne moremo kar sneti (pa tudi spuščene še vedno precej štrlijo iz okvirja), višja kolesa z 29-palčnimi obročniki … kolo in avto sta si hitro navzkriž. Če ne prvo kolo, pa drugo, tretje …
ForkFix ni primeren za težja električna kolesa ali za kolesa za spust – zaradi višine, teže in nezdružljivosti z vilicami za 20 mm os.
2. Ne potrebuje
Zakaj kolesa postavljati na nosilec, če jih prav lepo zložim ob steno? Če so prekrasna, jih pred odrgninami zaščitim z odejo, na koncu jih zapnem z elastičnim pajkom. Cela, brez prednjega ali obeh obročnikov. Pa še več prostora mi ostane v avtu.
3. Idealno!
V ravno prav velikem avtu, ob ravno pravšnjem kolesu in ob ravno pravi želji po lepo urejenem življenju. Prikimali bodo vsi, ki ForkFix že uporabljajo. Morda pa še ne veš, da sodiš sem.
Na testu
Za začetek mi je spodletel poskus tlačenja običajnega vsegorskega kolesa z znižano vilico s 15 cm hoda in širino krmila 72 cm v velikanskega karavana Forda Mondea. Pa sem res mislil, da bo šlo. Potopne sedežne opore pač ne grem odstranjevat, še večja težava je širše krmilo, ki skupaj s ForkFixom tudi ob nagibu ne gre v prtljažnik. Nazadnje ga zbašem z vilico naprej, brez ForkFixa, ki bi ga lahko namestil notri. Ne prav pripravno, ob še enem takšnem kolesu pa nemogoče.
V isti avto zložim dve kolesi z vilico za 9 mm os. Praktično je, da lahko kolo na ForkFix natakneš že zunaj, na tleh, čeprav pri tem pobere tudi umazanijo.
Raje bi snemal še zadnji obročnik kot sedež, na katerem nimam označene svoje idealne višine. V naslednjem trenutku imam belo mast z opore na črnih hlačah. Spomnim se, kako zgodaj v svoji kolesarski karieri sem začel izbiro avtomobilov prilagajati kolesom, da mi teh ne bi bilo treba venomer razstavljati. Pa se trudim dalje in se poskusim poistovetiti z vsemi, ki se namesto s praktičnim velikoprostorcem želijo (zaradi nižje porabe goriva, zaradi boljšega sloga?) voziti v karavanih in kombilimuzinah. Špecjalka in singlespeed sta končno v mondeu, oba obrnjena nazaj. Z dvema gorskima bi bilo zaradi širine krmila še malo več dela, prvo bi moralo biti bolj odmaknjeno od stene, zamaknjeni bi morali biti po dolžini ali pa vsako obrnjeno v svojo smer.
Če ne gre kot ata na mamo, je prvo zlaganje lahko malce stresno, ko naštudiraš položaje in prijeme, pa postane rutina. Pri iskanju pravega položaja ti živce kravžlja že odličen oprijem ježka na tepih, saj kakšno fino prestavljanje ni možno. Odlepi, dvigni, prestavi. Zato je nerodno tudi vstavljanje z vilico naprej.
Proizvajalec opozarja, da kolo s ForkFixom ni pritrjeno v avtomobil in zato ni nared za vožnjo s Kenom Blockom za volanom. Vendarle se ni bati, da bi ob normalni vožnji v kakšnem zavoju ježki popustili in bi s krmilom izbili stransko steklo. Ob prtljagi med kolesi ter ob več kolesih v nasprotnih smereh, ko zadnje gume stojijo na ForkFixu sosednjega kolesa (Karlo razmišlja tudi o velcro trakovih na straneh ForkFixa za pritrjevanje gume), se ta možnost še zmanjša. Vendarle, tudi za primer trka, ni odveč pritrjevanje s transportnim trakom. Tako bo kolo, če pomislimo na najslabši scenarij, tudi ob kotaljenju avtomobila ostalo na svojem mestu in bo služilo kot varnostna kletka (tudi to smo že videli).
Še nekaj scenarijev, ko je pritrjevanje težje: nepritrjen tepih v vozilu, naprimer ko le prekriva rezervno kolo. Rešitev: obtežitev s prtljago, transportni trak.
Gumijasti tepihi v prtljažnem prostoru ali sploh plastična tla brez tepiha v malce bolj špartanskih vozilih. Rešitev: vsaj za poleti se znebi gume, na plastična tla pa prilepi samolepljiv velcro trak (na voljo s ForkFixom).
Visoka vzdolžna plastična vodila za tovor v prtljažniku (zelo redko). Rešitev: novo tapeciranje prtljažnika?
Res zelo, zelo umazan tepih, ježek ne prime. Rešitev: hmmm … v resnici precej neverjeten scenarij. Sicer pa čiščenje!
Zaključek
ForkFix smo videli tudi v resničnostnem šovu Dober posel na Planet TV. Po začetnem zanimanju je Karlo ostal brez vlagateljev. Ugibam. Vprašali so se – ali to ljudje potrebujejo?
Sam z lahkoto preživim, če do konca svojih dni kolesa, cela ali razstavljena, v avtu pritrjujem le s pajkom na steno. A zlasti pri kakšni družinski uporabi, ko je treba tovor lepo urediti, za prevoz kolesa ali dveh rad uporabim ForkFix. Se da navadit!
Če kolesa pogosto prevažaš v avtu, priporočam preizkus. Navsezadnje ForkFix ponuja “nakup brez skrbi”, izdelek lahko vrneš v 30 dneh.
Ne bi bil presenečen, če ForkFix v prihodnje ponudi še vrsto inovacij. Združevanje plošč, pritrjevanje zadnjega obročnika, dodaten trak za nižanje vzmetne vilice, domače shranjevanje kolesa na ForkFixu na steni garaže …
Cena je primerljiva z izdelkom Bike Inside, pri nas na voljo pri Singli. V primerjavi z Bike Inside me malo skrbi, da slednji združljivost s standardi 15 in 20 mm osi rešuje z adapterji, ForkFix pa že v osnovi z drugim izdelkom. A večina vas verjetno nima te težave, da bi imeli v štali več različnih koles in bi si pred potovanjem izmišljevali, katero gre z vami …
ForkFix je simpatičen slovenski projekt, ki bi mu privoščil, da se prime v tujini.
Proizvajalec: KLIP, Karlo Lovrič s.p., Velenje
Cena: 49,80 evra za 9 mm os, model ForkFix 15 59,80 evra
Uvodna fotografija: Pri 9 mm osi ni treba izvleči osi iz pesta, vilica se pritrdi z plastičnima maticama na stojalu. Si upamo imeti špecjalko na uvodni fotografiji?