12. oktobra 2011

Debata je še vedno odprta – je to neumnost ali prihodnost? Mnogi proizvajalci koles so električni pogon sprejeli in z njim iščejo nove kupce.

Nemški trg odloča o marsikaterem trendu v kolesarstvu in prav tam se kaže največja podpora gorskim kolesom s pomožnim električnim pogonom. Medtem je cel svet sprejel tovrstna mestna in treking kolesa, a pri gorskih je še veliko zadržanosti. Za začetek se tega področja v celoti izogibajo največji in najvplivnejši proizvajalci.

Osnovno vprašanje je ali naj gorsko kolo sploh ima pomožni motor? Kdor se želi voziti po terenu, naj se pač pomatra in naj se s svojimi nogami pribrca na hrib. Argumenta proti sta tudi cena in teža, vendar moramo pri tem vedeti, da ima razvita Evropa precej večje plače kot mi; pa tudi s težo niso vsi obsedeni, če gre na ta račun celo lažje v klanec. Največji argument izdelovalcev teh koles pa je, da lahko tako lepote gorskega kolesarstva približajo večjemu krogu ljudi in pravzaprav s temi kolesi niti ne ciljajo na obstoječe kupce, ampak povsem nove. Hkrati pa je mogoče s temi kolesi voziti tudi dlje in raziskati več lepot narave. Kar je sicer dobro, hkrati pa se zopet poraja vprašanje ali imajo neizkušeni kolesarji sploh kaj iskati v gorah in na terenu …

Medtem ko eni razmišljajo o smislu, se drugi zavedajo, da se večina gorskih koles tako ali tako vozi po makadamskih cestah, zato ti proizvajalci raje z novimi izdelki iščejo tržne niše. Pobudo zagotovo prevzema avstrijski KTM, ki je pomožna električna kolesa vgradil na 26- in 29-palčna gorska koles s prednjim in zadnjim vzmetenjem ter celo na model za spust (kjer sicer ni edini). Izmed bolj znanih imen v to področje veliko vlagata še Ghost in Haibike, ostali “Nemci” pa še malo cincajo. A dejstvo je, da bo teh koles samo več in to zaradi enega samega razloga – z njimi je res lažje voziti, vsaj z vidika fizičnega napora. Večina gorskih koles je sestavljena z motorji Bion-X in Bosch, nekateri pa razvijajo tudi svoje lastne motorje in predvsem lastne nadzorne enote. Teoretično je zakonska omejitev za kolesa v prometu 25 km/h (moč motorja 250 vatov, velja za EU), kar je po eni strani dovolj, po drugi strani pa ni zelo težko preseči te elektronske omejitve.

Teža, cena, zanesljivost, servis in še kaj so glavni argumenti proti, zelo redki pa omenijo tudi dejstvo, da so ta kolesa v večini še vedno grda (ne znam lepše napisati tega dejstva). Masivne baterije, dodatni kabli in veliki motorji pač ne polepšajo videza.

Sledite nam