12. oktobra 2019

Preprost in cenovno prijazen makadamkar se je za potrebe Džojrajda podil po okolici Banjaluke. Enkrat je bil že gost v rubriki, tokrat pa v skromnejši opremski različici.

Kolo: Fuji Jari 1.5 (2019), velikost L (56)

Romantično razmerje

Velika popularnost makadamkarjev ni mogla niti mimo nas v Bosni, temu gre zahvala predvsem spletu in družabnim omrežjem, ter seveda Macu (Marko Šimenc), ki mi je dostavil kolo. Tako sem lahko makadamkarja predstavil tudi lokalni kolesarski mreži.

Fuji s svojimi modeli Jari izhaja predvsem iz modelov koles za ciklokros, kjer so bili prisoti na večini trgov, a s pravim “gravel” kolesom so se predstavili šele nekaj sezon nazaj.

Priložnost za furanje

Skoraj po vseh tistih poteh, kjer se ponavadi vozim s svojim gorskim kolesom. V okolici Banjaluke in tudi na meni ljubi Vranici.

Značilnosti

Gravel kolo za vse, oziroma vsakogar. Pa še za spodobno ceno. Aluminijast okvir in karbonske vilice ter umeščenost v sredino Fujijeve ponudbe makadamkarjev. Nižje sta postavljena dva jeklena okvirja, višje pa še en aluminijast in kot najvišje na lestvici še karbonski Jari.

Vtisi

Doseganje kar visoke povprečne hitrosi po ravnini, naj bo to makadam ali asfalt, kreiranje tur kar med vožnjo, pač zaviješ tja kamor ti v tistem trenutku paše. Na tovrstnem kolesu sem se res počutil svobodnega. Po dveh mesecih vožnje in po 50 ali celo 100 kilometrskih turah, po makadamu, asfaltu, tudi po kakšni enoslednici ga lahko ocenim kot odličnega sopotnika.

Kolo že na pogled deluje robustno in to dokazuje tudi pri vožnji. Enostavno je bilo kos vsem izzivom, s katerimi sva se spopadla. Prestavni sistem 2×10 japonskega proizvajalca Shimano, model Tiagra, je deloval in še deluje brezhibno. Kar se tiče ostalih, hišnih komponent, lahko ocenim, da so več kot zadovoljive, obroči WTB ST i23 so prenesli marsikaj in so še vedno ravni, tako da sem skoraj brez pripomb. Pnevmatike Panaracer Gravelking SK Sport kljub svojemu profilu in širini 38 milimetrov niso moteče niti na asfaltni podlagi. Karbonske vilice so mu dale kar nekaj potrebne togosti in tudi geometrija je prijazna.

Morda je čas, da ga osedlam še s potovalnimi torbami in se odpravim na kakšen bikepacking, saj temu je tudi namenjen, kajne? Hkrati pa upam, da bodo tudi bosanski distributerji koles, čeprav vem, da pišem za slovensko spletno stran, videli ta trend in obogatili svojo ponudbo koles.

Spust po lokalni enoslednici

Na jetra

Težko bi kaj konkretnega komentiral. Edini minus, ki ga moram izpostaviti, je moč zavor. Enostavno je moči v določenih trenutkih primanjkovalo. Morda zato, ker so zavore Tektro Lyra mehanske in pri mojih 105 kilogramih niso kos potisni sili. No, zaželel bi si hidravličnih, te pa ima le najbolj opremljeni model, in tudi moji “vratolomni” spusti z gričev nad Banjaluko bi bili hitrejši in morda tudi bolj tekoči.

Za koga

Vsekakor za kolesarja, ki si želi enostavno, vzdržljivo, predvsem pa ne preveč drago kolo, ki bo služilo svojemu namenu. To pa Fuji Jari vsekakor je!

Cena 1299 € (sedaj akcijska cena 1039,20 €)

Več o kolesu izveš na velo.si.

Andrejeve izkušnje z Jarijem najdeš pod naslovom: Džojrajd: Fuji Jari 1.3

Sledite nam