18. decembra 2012

Najnovejše o nastajanju Zakona o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju, ki bi po programu moral biti ta četrtek na mizi na vladi. A še nismo tam.

V programu dela vlade Republike Slovenije za ta četrtek, 20. decembra 2012, najdemo sprejetje Zakona o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju. A priprava zakona še ni tako daleč. Morda si sprejetje lahko obetamo v naslednjem letu, natančnejše ocene ne boste slišali od nikogar. Tako projekta ne bo zaključil vodja skupine za pripravo zakona Mladen Berginc, vodja sektorja za ohranjanje narave direktorata za okolje, ki je vodil že pripravo uredbe iz leta 1995. Berginc se je namreč nedavno upokojil.

Pri zakonu se za javnost ni zgodilo prav nič od lanskega septembra, ko je po zaključku javne razprave takratno ministrstvo za okolje in prostor objavilo zbirnik prispelih pripomb na osnutek zakona. Sodeč po objavljenih zapisnikih se je skupina za pripravo zakona zadnjič sestala 22. septembra 2011.

Ob tem smo na ministrstvu za kmetijstvo in okolje povprašali po oceni uspešnosti oziroma učinkih po kolesarsko rečeno že 18 sezon veljavne Uredbe o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju. Nismo izvedeli ničesar novega, so pa sestavili lep povzetek vseh teh naših ilegalnih sezon.

Odgovor ministrstva:

Ministrstvo za kmetijstvo in okolje (oziroma prej Ministrstvo za okolje in prostor) se z omenjeno problematiko ukvarja že dolgo let, saj so ta vprašanja bila predmet naravovarstvenih politik že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja.  Predpis, ki trenutno ureja to področje, je Uredba o prepovedi vožnje v naravnem okolju (Uradni list RS, št. 16/95, 28/95, 56/99 – ZON in 35/01, v nadaljnjem besedilu: Uredba). Ta uredba je bila izdana na podlagi Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93 in 44/95 – Odl. US), z uveljavitvijo Zakona o ohranjanju narave (Uradni list RS, št. 56/99; v nadaljnjem besedilu ZON) pa je bila prenesena v sistem varstva narave na podlagi 170. člena ZON.

Uredba prepoveduje vožnjo z vozili v naravnem okolju in s tem povezana ravnanja, določa temeljne ukrepe in sankcije. V dolgoletnem izvajanju te uredbe so se pokazale določene neučinkovitosti. Poglavitni razlogi za to so neučinkovit nadzor zaradi premajhnega števila uradnih oseb, ki nadzor izvajajo, prenizke globe ter dejstvo, da se je zaradi razvoja vozil, namenjenih pretežno oziroma izključno rekreacijski vožnji v naravi (štirikolesniki, moto-kros motorji, tudi motorne sani), v zadnjem času občutno povečalo število teh vozil, pri čemer le temu ni sledila tudi ureditev območij, namenjenih za tovrstno rekreacijo. Ob tem lahko izpostavimo še vedno premajhno ozaveščenost dela javnosti o občutljivosti naravnega okolja in posledic uporabe motornih vozil v njem.

Vrste ukrepov za izboljšanje obstoječe ureditve in učinkovito ureditev vožnje v naravnem okolju pa ni mogoče celovito urejati na nivoju uredbe. Dejansko gre za zahtevnejšo materijo, ki jo je treba urediti z zakonom, poleg tega pa materija vključuje več deležnikov, ki se jih skuša čimbolj aktivno vključiti v postopek priprave in besedilo zakona. Do uveljavitve novega zakona, ki bo celovitejše uredil vožnjo v naravnem okolju ter podal ustrezne pravne rešitve za učinkovit nazor, pa vožnja v naravnem okolju poteka v skladu z normami, ki jih vsebuje Uredba, ob nadzoru za to pristojnih inšpekcijskih služb in policije.

Konec odgovora

Na fotografiji: deseta slovenska vlada se v svojih dobrih desetih mesecih z Zakonom o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju še ni srečala. Pristojni minister Franc Bogovič na skrajni desni. Bo zakon sprejela šele enajsta? Hej, da ne bi v petek kdo prišel na ulico z napisom “Legalizirajte MTB ali odstopite!” Foto Tamino Petelinšek/STA, vir: UKOM

Sledite nam