24. julija 2014

Za kolesarje kaj več kot večje kazni? Teoretično že, odvisno tudi od lokalnih odločitev. Pozor, že od tega vikenda nadzor tudi ob vikendih.

Danes je direktorat za okolje ministrstva za kmetijstvo in okolje pripravil predstavitev novosti na področju ureditve vožnje v naravnem okolju po spremembah Zakona o ohranjanju narave (ZON), ki so v veljavo stopile 8. julija.

Predstavitve so se udeležili številni predstavniki zainteresirane javnosti tako s strani kolesarjev in voznikov vozil na motorni pogon kot lastnikov, Planinske zveze, lovcev …

O novem zakonu smo že pisali:
Kazni za kolesarje višje kot za voznike motornih vozil 12. 7. 2014
Kaj smo dobili z novim ZON? 20. 6. 2014

Po predstavitvi ne morem napisati česa bistveno novega. Res je škoda, da se predlagana delovna skupina, v kateri bi bili tudi kolesarji, ni nikdar sestala, saj se zdi, da še vedno govorimo o različnih rečeh oziroma da zakonodajalec problematike ne pozna toliko, da bi brez kolesarjev lahko našel zares učinkovite rešitve.

Le nekaj ujetih dejstev:

– Poslanska blamaža z znižanjem kazni za voznike motornih vozil gre v nos tudi pripravljalcem zakona in obljubljajo, da bodo novi vladi predlagali spremembe.

– Po stari zakonodaji je bilo v letu 2013 zabeleženih 115 primerov kršitev (vožje z vozili v naravnem okolju), izrečenih pa 50 denarnih kazni. Od tega so “ujeli” 15 kolesarjev in jih 5 kaznovali, 10 jih je doletel le opomin.

– Če si se spraševal, kaj sodi med “utrjene poti” iz ZON: tudi uhojene in zvožene poti. Torej tisto, kar nas zanima. A ne planinske in ne v gozdu. Išči torej na preostalih 30% površine države.

– Pripravljalec zakona je trdno prepričan v to, da so se z novo zakonodajo bistveno povečale možnosti za kolesarjenje v naravnem okolju. S kolesarjem Marjanom, ki je prišel kot zainteresiran posameznik, sva imela tako enako vprašanje: katera pot bi lahko bila zdaj (če lastnik temu ne nasprotuje) legalna za kolesarjenje – da je torej utrjena in ne pade po omejitve iz drugih zakonov (o gozdovih, planinskih poteh, kmetijskih zemljiščih …)? Dobila sva primer nemarkirane poti nad gozdno mejo. Do tja in nazaj čez gozd pa peš? Hvala.

– Tudi ob podrobni razlagi pridobivanja soglasij za prireditev priznam, da ne razumem postopka. Se bojim, da ga na upravnih enotah tudi ne bodo. Pred dnevi nekje: “Soglasje zavoda za varstvo narave? Eh, ne potrebujete.” To je bila nam še zabavna napaka.

– Že po stari zakonodaji bi prisegel, da so območja, namenjena za šport in rekreacijo, izvzeta iz naravnega okolja in torej omejitve za ta območja ne veljajo. No, zdaj res ne veljajo. V občinah, kjer bodo to uspeli rešiti, je to zares lahko korak naprej!

– Tako pri pripravljalcih kot pri zainteresirani javnosti obstaja interes, da se še vedno sestavi nek forum, ki bi iskal nove rešitve in tudi povezoval različna ministrstva.

– Že od tega vikenda do konca septembra bodo inšpektorji v sodelovanju s policijo opravljali nadzor tudi izven rednega delovnega časa, tudi ob sobotah in nedeljah. Dejali so, da tudi na spletu iščejo podatke o organiziranih vožnjah. Vozniki motornih vozil so seveda prve tarče, kolesarji pa “stranske žrtve”.

Lastniki gozdov so znova dvignili glas glede svoje odgovornosti, če se na njihovem zemljišču komu kaj zgodi – kot glavnega zadržka do soglašanja s kolesarjenjem. Ministrstvo meni, da si očitno nekaj napak razlagajo in da odgovornost ni njihova. Bodo raziskali.

Celotno poročilo ministrstva o predstaviti najdeš na strani ministrstva.

Na uvodni fotografiji mag. Jelka Kremesec Jevšenak z direktorata za okolje med predstavitvijo

Sledite nam