1. aprila 2013

V težkem pričakovanju pomladi se je pred 18. obletnico Uredbe o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju le začelo premikati – sestanek na ravni ministrstev in združene moči v kolesarstvu.

V težkem pričakovanju pomladi se je pred današnjo 18. obletnico veljavnosti Uredbe o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju le začelo premikati. Morda je svež veter na čelu ministrstev zaslužen, da so se prejšnji teden sestali predstavniki ministrstev za kmetijstvo in okolje, za gospodarski razvoj in tehnologijo ter za zdravje.

Skupaj so sklenili, naj se gorsko kolesarstvo izvzame iz predloga novega zakona, ki je tik pred sprejetjem že pod tretjo vlado, in naj se uredi v posebnem podzakonskem aktu. Da je gorsko kolesarstvo pomemben del ponudbe trajnostnega turizma, je ugotovil mag. Marjan Hribar, direktor direktorata za turizem, tako za tuje goste kot domače državljane. Pritegnila mu je vodja sektorja za krepitev zdravja ter obvladovanje kroničnih nenalezljivih bolezni in stanj direktorata za javno zdravje Vesna-Kerstin Petrič z vsemi pozitivnimi učinki legalizacije takšne dejavnosti na krepitev telesnega in duševnega zdravja prebivalstva ter nenazadnje za zmanjševanje odvisnosti od drog.

Naposled so jima morali prikimati tudi navzoči iz sektorja za ohranjanje narave direktorata za okolje. Kolesa da so bila pred 18 let v uredbo pritaknjena pod pritiskom lobijev in politike, drugače povedano – nekaterih politikov, ki so bili tudi planinci in lovci. Sicer pa ni nobene študije, ki bi dokazovala, da gorski kolesarji okolje bolj obremenjujejo kot pešci.

Sklepe sestanka so pozdravili kolesarji, ki so se ravno dan prej podobno uspešno zedinili. Slovenska kolesarska pobuda (SKP) je namreč v boju za odpiranje poti za gorske kolesarje združila moči s sedmimi največjimi prodajalci gorskih koles v Sloveniji. Trgovci bodo s petimi evri od vsakega prodanega gorskega kolesa podprli delo SKP, ta pa bo sredstva porabila za izdajo zloženke za ozaveščanje kolesarjev ter za druga orodja v boju za legalne poti.

Uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju, objava v Uradnem listu, 17. marec 1995. Veljavnost 15. dan po objavi … 1. aprila, pred natanko 18 leti.

Sledite nam