Biznis
4. decembra 2023

Nekdaj največji kolesarski center v Sloveniji nič več v središču BTC, Holding Signa “potopil” še eno podjetje, Decathlon kupuje, Wiggle in CRC brez mednarodne spletne prodaje, Porsche e-bike z novim direktorjem, na Tajvanu ni vse rožnato.

Kolesarski center Bauer

Nekdaj največja slovenska kolesarska trgovina, ki je kraljevala v samem središču BTC, je zaprla svoja vrata. Kot smo lahko prebrali na njihovi spletni strani, bo Kolesarski center Bauer sedaj na novi lokaciji, in sicer v obliki franšizne trgovine. Nova lokacija naj bi bila Letališka cesta 1. Žiga Bauer, sin Štefana Bauerja, očeta ene prvih kolesarskih trgovin v Sloveniji, pa se je našel v novi vlogi, saj je prevzel funkcijo agenta za avstrijsko blagovno znamko koles KTM. centerbauer.com.

SportSheck

Zaradi insolventnosti Signa Holdinga, o katerem smo že pisali, je sedaj “nasedel” še en nemški “outdoor” trgovec. Tudi pri SportSheck so razglasili insolventnost, pa čeprav so v zadnjih dveh letih delali dobro, v zadnjem letu ustvarili 350 milijonov evrov prometa, a ker z njimi povezana družba Signa Holding ne bo poravnala svojih obveznosti, je podjetje v rdečih številkah, to pa ogroža tudi predviden prevzem s strani britanske skupine Fraisers Group (nekdanji Sports Direct International). Več na sazbike.de.

Bergfreunde

Nemški spletni trgovec, ki je prisoten v enajstih evropskih državah, je zamenjal lastnika. Do nedavnega je Bergfreunde spadal pod okrilje ameriške družbe Backcountry. Zaposluje več kot 600 ljudi in je lani ustvaril več kot 240 milijonov evrov prometa, je sedaj v lasti francoskega velikana Decathlon. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, bo Bergfreunde na trgu še vedno deloval kot samostojna blagovna znamka. Klik.

Wiggle in CRC

Britanska spletna velikana Chain Reaction Cycles in Wiggle kmalu ne bosta več poslovala na mednarodnih trgih, temveč samo še na Otoku. Razlogov za takšno poslovno odločitev je več, glavna pa vsekakor težave njunega večinskega lastnika Signa Sports United in brexit. Mednarodna spletna trgovina Wigglovim prihodkom prinaša približno 15 odstotkov, zato je morda odločitev smotrna. Več na pinkbike.com.

Biznis: SIGNA Sport se sesuva kot hišica iz kart

Giant, Merida in Ideal

Manufacturing Company Limited (skupina Giant), Merida Industry Co. Ltd. in Ideal Bike Corporation so predstavili svoje finančne rezultate za tretje četrtletje. Na vse tri vpliva predvsem padec prodaje in dobička na “dragocenem” zahodnem tržišču.

Dolgoročno in zaradi naraščajoče ozaveščenosti o kolesih in e-kolesih kot rešitvi urbane mobilnosti trojica velikih igralcev napoveduje svetlo prihodnost. Vendar se je trenutno potrebno soočiti z nekaterimi ovirami, predvsem z nadaljnjo visoko stopnjo zalog v vseh lokalnih prodajnih mrežah.

Skupina Giant poroča dobre novice s Kitajske, a slabše od drugod

V svojem prvem polletnem poročilu je Giant poročal o visoki prodaji na Kitajskem, kjer je nekako uspel uravnotežiti padec prodaje v Evropi in Severni Ameriki. V tretjem četrtletju velika prodaja skupine Giant na Kitajskem ni mogla omiliti padcev prodaje na zahodnih trgih. Skupni konsolidirani prihodki so upadli za 24,6 odstotkov in čisti dobiček pred obdavčitvijo je znašal 42,6 milijona evrov, kar je 49 odstotkov manj.

Manjše povpraševanje po kolesih in opremi nižjega in srednjega cenovnega razreda na evropskem in ameriškem trgu je povzročilo 12,4-odstotni padec prodaje v prvih treh četrtletjih, k temu je prispevala še vedno visoka raven zalog v lokalni prodajni mreži. Prodaja e-koles je v prvih treh četrtletjih tega leta zavzela 32-odstotni delež celotnega prodajnega kolača. Čeprav se je prodaja e-koles zaradi padca zanimanja potrošnikov upočasnila, tajvansko podjetje pričakuje, da bo ta kategorija srednje- do dolgoročno še naprej rasla. Kljub temu kolesarski trend na Kitajskem še naprej podpira rast prodaje. Kot žarek upanja – prodaja je v prvih treh četrtletjih leta na Kitajskem narasla za skoraj 70 odstotkov.

Ideal Bike

Zanka okoli vratu za še enega velikega tajvanskega “playerja” je plačilna nesposobnost znamke VanMoof. V prvi polovici tekočega poslovnega leta 2023 je tretji največji tajvanski proizvajalec koles Ideal Bike zdrsnil v rdeče številke. Negativni poslovni rezultati in čiste izgube so se nadaljevali tudi v tretjem četrtletju. Skupni prihodki v tretjem četrtletju so dosegli 92,78 milijona evrov, kar je 21,7 odstotkov manj kot lani.

Težava podjetja Ideal je v tem, da se mora spopasti ne le s trenutno situacijo prevelikih zalog, ampak tudi s splošno zadržanostjo potrošnikov. Podjetje se ukvarja tudi z insolventnostjo v nemškemu Advanced Sports GmbH oziroma Advanced-Europe, ki trži znamke Breezer, Fuji, SE Bikes, ter z insolventnostjo nizozemske znamke koles VanMoof – matične družbe azijske podružnice VanMoof Asia Limited, ki pa je že v postopku likvidacije.

Merida

Merida je v prvih devetih mesecih dosegla skupni prihodek v višini 651,44 milijona evrov, kar je 14,6 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Kljub zmanjšanju prometa se je bruto dobiček povečal za 11,5 odstotkov.

Porsche eBike Performance

Nekaj sprememb tudi pri velikem igralcu na področju e-kolesarske mobilnosti. Pri Porsche eBike Performance so predstavili novega direktorja prodaje in poprodaje. To je postal Heiko Böhle, veteran na področju kolesarske industrije, saj je v preteklosti zasedal mesto produktnega vodje pri Maguri, bil direktor marketinga v evropski izpostavi znamke Felt ter podpredsednik produktnega upravljanja, raziskav in razvoja pri Perier New Mobility. Na cyclingindustry.news.

United Sports Brands

Lastniki blagovne znamke Pearl Izumi, ki so jo lani odkupili od giganta Shimano, so prešli pod okrilje podjetja Northwest Equity Partners. Northwest Equity Partners je nekdanji lastnik znamke Shock Doctor, ta se je kasneje preimenoval v United Sports Brands in se sedaj zopet vrača k prvotnemu lastniku. Sedež Pearl Izumija v Koloradu so pred časom zaprli in dali na trg. Poslovne prostore pa je kmalu zatem kupil Specialized. Na bicycleretailer.com.

Serial 1

Blagovna znamk e-koles, ki jo je ustanovilo podjetje Harley-Davidson, je našla novega lastnika, to je družba LEV Manufacturing. Novi lastniki bodo sedež Serial 1 preselili na Florido, tam pa naj bi zagnali proizvodnjo e-koles, saj so se zavezali, da bodo kolesa 100-odstotno nastajala v Združenih državah. Prodajna mreža, tudi evropska pa naj bi ostala enaka.

Naslovno fotografijo smo si sposodili na facebook profilu kolesarskega centra Bauer

Preberi še

Biznis

Sledite nam