31. januarja 2017

Kaj je tehnična cona, kaj se tam dogaja in kakšna so pravila. Pomembno predvsem za tekmovalce v krosu.

Izraza okrepna postaja in tehnična cona oziroma “feed / tehnical zone” sta dobro znana tekmovalcem v krosu. Gre za določeno omejeno območje na progi, kjer je dovoljena dodatna pomoč zunanjega osebja. Ponavadi sta prostora eden ob drugem.

Tekmovalci lahko na tem območju odpravijo težave s kolesom ali vzamejo bidon in hrano. Kljub temu, da je takšna pomoč na tekmovanju izjemno pomembna in zaželena, moraš biti pozoren, da tam ne izvajaš popravil in ostalih postopkov, zaradi katerih bi te sodnik lahko kaznoval.

Kaj vzeti na tehnično cono?

Najpomembneje je, da si prej pripraviš vse potrebno, kar ti lahko pride prav med dirko. Obvezno si priskrbi dovolj pijače, ki jo boš potreboval, pripravi pa tudi hrano (največkrat so to geli), ki ti bo zagotavljala zadostno energijo skozi celotno dirko.

Če si v bidone za različne kroge pripraviš različne napitke, te jasno označi s številko in na to opozori svojega podajalca. Če želiš svoje bidone po tekmovanju še kdaj uporabiti, le-te jasno označi s svojim imenom, saj se lahko v nasprotnem primeru hitro izgubijo.

Poleg hrane in pijače ti priporočam, da imaš s seboj tudi komplet rezervnih obročnikov, kompletno orodje za popravilo, rezervno verigo – katere dolžina naj bo nujno nastavljena na enako, ki jo imaš na kolesu – ter sedežno oporo s sedežem, ki naj bo točno označena in nastavljena. Včasih se zgodi, da popusti bodisi sedež ali celo opora. Spomni se, kaj se je zgodilo Marcu Fontani na olimpijskih igrah v Londonu.

Koga določiti za pomoč

Priporočljivo je, da je oseba, ki ti pomaga v tehnični coni, to že počela. Tako se bo najlažje uskladiti za pomoč med dirko. Pred dirko se dogovorita, kaj in kdaj želiš prejemati okrepčilo, kako odreagirati v primeru okvare kolesa, ter ali želiš prejemati podatke s proge – časovne zaostanke/prednosti in druge informacije.

Nekomu je lahko to velika motivacija, da iz sebe iztisne največ. Na nekoga drugega pa imajo lahko informacije s terena prav nasproten učinek. Če ti je v tehnični coni pomagal kdo, s komer si se za pomoč dogovoril kar na prizorišču, po tekmi ne pozabi na zahvalo. Morda boš pomoč še kdaj potreboval.

Nedovoljena pomoč v coni

Pri pomoči moraš biti najbolj pozoren na to, da se ta izvaja na posebej označenem mestu proge. Oseba, ki ti pomaga, mora ponavadi imeti ustrezno akreditacijo, ki jo prejmeš na prijavah pri organizatorju. Zamenjava kolesa na tekmah v krosu ni dovoljena (za razliko od ciklokrosa), zato ti s seboj najverjetneje ni potrebno jemati dveh koles.

V primeru popravil na kolesu se umakni h kraju proge, da ne oviraš sotekmovalcev, ki vozijo mimo tebe. Ohrani mirno kri, saj se težava ne bo odpravila nič hitreje, če boš živčen, ob tem pa boš najverjetneje še kričal na svojega pomočnika. Če se ne boš držal zgornjih priporočil, te lahko doleti diskvalifikacija s strani sodnika, ki skozi celotno dirko opazuje dogajanje na tehnični coni.

Še ne tako dolgo nazaj so tekmovalci s seboj vozili rezervno orodje ter pripomočke za popravilo. V današnjem času, ko so krogi in dirke krajši, je takšno popravilo največkrat preveč zamudno.

Zato izkoristi prednosti, ki ti jih prinaša pomoč iz okrepne cone, da boš lahko iz svojega nastopa odneseš največ.

Naslovna fotografija Grega Stopar, ostale fotografije Peter Zupančič

Preberi še:
Pero svetuje: Kaj vzeti s seboj na dirko
Pero svetuje: V taktičnem ritmu

Petra na njegovi športni poti podpirajo

Sledite nam