Valamar SI 2021
Ciklo Centar Wheelbase Maxxis Freestyle Giant SloEnduro
26. maja 2011

29-palčni obročniki, sto milimetrov hoda in pametno vzmetenje. Vse to je Specialized Epic 29er Carbon Comp. Maratonski kroskantrijaš, primeren za celodnevne avanture in hkrati tudi vstopni model višjega cenovnega razreda tekmovalnih koles.

Okvir in oprema
Jedro vsakega kolesa je okvir. Pri Speciju govorimo o kombinaciji karbona FACT IS 9m (skoraj najvišji razred v lestvici Specializeda) in aluminija M5, iz katerega je izdelan zadnji trikotnik. Slednji je sedaj še izboljšan s sistemom 142Plus, torej drži pesto z zadnjo osjo širin 142 mm in premera 12 mm. Da polnovzmetni okvir postane celota, potrebujemo sistem vzmetenja in na tem področju nas Specialized razveseljuje že krepko več kot desetletje. Sistem se imenuje FSR. Gre za štiritočkovni sistem vzmetenja, ki je neodvisen od zaviranja in pedaliranja. K še boljšem izkoristku zadnjega vzmetenja pripomore Brain (sistem, ki zaznava spremembe v podlagi) druge generacije, imenovan tudi Mini. Brain je sestavljen iz Foxovega amortizerja in ‘možganov’ z inercijskim ventilom Brain Fade, ki so postavljeni na zadnji trikotnik. Trdoto nastavitve Brain Fade, ki odloča o aktivnosti zadka, lahko nastavimo po lastnih željah. V bistvu nadzira delovanje inercijskega ventila, ki glede na podlago in sunke, ki prihajajo od spodaj, nadzira pretok olja k glavnemu amortizerju. V praksi to pomeni, da amortizer zapira in odpira in ustvarja dobro platformo za poganjanje. Ob udarcu se kroglica v ventilu dvigne iz svojega ležišča, sprosti pretok olja in vzmetenje postane aktivno.
Vilice RockShox Reba RLT s 100 milimetri hoda imajo nastavljivo hitrost vračanja in stiskanja. Ostala oprema je po večini plod hišne produkcije. Obročniki so sestavljeni iz Specializedovih pest ter DTjevih obročev in naper. Pri tem velja izpostaviti inovativno rešitev, ki močno poveča togost prednjega dela – stranice hišja pest imajo precej večjo površino od običajne, kar pomeni večjo stično površino z vilico in posledično močnejši stik. Železnina (krmilo, krmilna in sedežna opora) je prav tako Specializedova. Prav tako je domač tudi sedež Body Geometry Phenom Comp. Pogonski in zavorni sistem je Sram/Avidova mešanica, le veriga je KMCjeva.

Krmarjeva opažanja
Epic je že po naravi odličen plezalec, to mu omogoča tudi pametno zadnje vzmetenje Mini Brain, ki deluje odlično, saj je zadnji del pri vožnji navzgor primerno trd in tudi izgube moči pri pedaliranju ni čutiti. Glava okvirja je za devetindvajset palčno kolo zelo nizka in s tem je tudi položaj kolesarja veliko bolj tekmovalno naravnan. Manjši minus gre le na račun prednjega vmetenja, saj ni ročice na krmilu, ki bi omogočila ‘on the fly’ zaklep. To je še posebej ključno pri hitrih vzponih, saj s popolnoma trdim kolesom ne izgubljamo na hitrosti in moči pedaliranja. Drugače pa RockShoxova Reba v izvedenki RLT deluje brez pripomb. K bolj tekoči vožnji z več oprijema nedvomno pripomorejo tudi plašči hišne blagovne znamke. Sprednji The Captain je dokaj robusten plašč, ki zagotavlja dober oprijem s podlago v suhem in mokrem, zadaj je nekoliko ožji in veliko bolj kroskantrijaško usmerjen Renegade. Renegade ima zelo nizek profil in posledično tudi manjši kotalni upor, a je žal uporaben samo na suhi podlagi. Oba plašča sta ‘tubeless ready’ in nosita oznako S-Works, ki pri Speciju pomeni najvišji in najboljši razred opreme. Vzmetenje se več kot izkaže tudi na spustih, saj ga tudi zaporedne grbine ali korenine ne spravijo iz tira. Problem se bolj kot ne pojavi na sprednjem delu, saj je potrebno predvsem v daljših, hitrih zavojih Specijevo krmilo nekoliko popravljati, ker devetindvajset palčnik dosega nekoliko večjo hitrost in posledično je potrebna večja usklajenost med krmarjem in kolesom. Vse pristaše dvignjenih krmil na kros oziroma maraton kolesih moram rahlo razočarati, saj je vožnja s povsem ravnim 680 milimetrskim krmilom prav zabavna. Pozna se, da je kolo zaradi 29 palčnih obročnikov spredaj vendarle nekoliko višje in je s tem vodljivost že v osnovi zelo dobra. Tako da … ‘rise’ odpade. Vožnja je s prestavnim sistemom SRAM X7/X9 in posebej za Specialized prirejeno gonilko SRAM S1250 povsem na nivoju in ne more biti deležna kritik. Sistem 2×10 je učinkovit in nič bati, prestav vam ne bo zmanjkalo. Avidove zavore Elixir R SL delujejo dobro, kritika leti le na premer prednjega rotorja, saj je pri velikostih S in M velik preskromnih 160 milimetrov. Pri večjih številkah je ustrezne velikosti 185 milimetrov. Kot da kolesarji nižje rasti in nekoliko višje telesne mase ne potrebujemo večjega rotorja za boljšo porazdelitev zavorne sile.

Pod črto
Če kupujete karbonskega Epica in se ozirate za klasičnim 26-palčnim, preizkusite tudi 29-palčnega. Zakaj? Medosna razdalja je pri slednjemu samo 16 milimetrov daljša, višina gonilne osi pa je pri obeh enaka. Koti so zaradi 29-palčnih obročnikov rahlo spremenjeni, a geometrijsko bistvene razlike ni. A s ‘tventinajnerjem’ bo zgodba nekoliko drugačna. Hitrejši boste na lepih makadamskih vzponih in spustih, pa tudi na določenih enoslednicah, saj se bo poznalo, da imate z večjim premerom gume tudi večji stik s polago. Morda boste del prednosti izgubili le na s koreninami gosto posejanih tehničnih odsekih. Cena predstavljenega kolesa je 3.599 evrov, 26-palčni Epic je 300 evrov cenejši. Odločitev je seveda vaša.

www.factorystore.si
www.specialized.com

Foto: Grega Stopar

Freestyle zaposluje 2
Freestyle Giant Ciklo Centar Wheelbase Renthal Oblikovalski studio Ideator
Sledite nam