4. februarja 2020

Lažji, okretnejši, z manj pomoči elektrike, a vseeno zelo učinkovit. Še vedno s 150 milimetri hoda spredaj in zadaj.

Še ena elektrifikacija, a tokrat z manjšim in lažjim motorjem, baterijo z manj kapacitete, zelo nizko težo pri skoraj vseh modelnih izpeljankah in kar je najpomembnejše – kolo, ki na prvi pogled ni več videti kot e-kolo, izda ga morda le manjša oteklina pri gonilnem sistemu. To je novi Turbo Levo SL, ki zna prepričati tudi nasprotnike elektrifikacije gorskih koles.

Na kratko 

150 milimetrov hoda spredaj, 150 milimetrov zadaj. Na prvi pogled bolj kot Stumpjumper in ne kot Turbo Levo. Celotna zgodba je sestavljena okoli 29-palčnih obročnikov, ki lahko sprejmejo pnevmatike širine 2,3, ni pa tako kot Tubo Levo združljiv z obročniki 27,5 +. Kot krmilne cevi je v osnovi 66 stopinj, s pomočjo Flip Chipa na zadnjem blažilcu, kot znižamo za pol stopinje. Cevi ob verigi so dolge 437 milimetrov (17 milimetrov manj kot pri Turbo Levu).

V paleti bo pet modelovThe Founder Edition, S-Works, Expert, Comp Carbon in Comp. The Founder Edition, ki bo na voljo v omejeni seriji, je opremljen s kar dvema dodatnima baterijama, pri S-Worksu bo na voljo en dodaten “Range Extender”, ostali modeli pa bodo opremljeni le z osnovno baterijo, skrito v okvirju, ostalo bo na voljo za doplačilo.

Teža Leva SL je v različici S-Works 17,35, pri najosnovnejši Comp pa znaša 19,4 kilograme, tehtano pri velikosti L. Levo SL S-Works je tako za 4 kilograme lažji od Leva S-Works. Edina aluminijasta različica je osnovni Comp, ostali modeli so karbonski (Fact 11m).

Motor

Tokrat so Specializedovi inženirji motor zasnovali skupaj s podjetjem Mahle. Karakteristike motorja SL 1.1 so sledeče – 240 W pomoči pri pedaliranju in najvišji navor, ki znaša 35 Nm. Teža motorja znaša le 1,95 kilograma, kar je za 1,1 kilograma manj od motorja 2.1, ki je vgrajen v Levu in Kenevu. V funkciji Eco baterija zdrži 3 ure in pol, z “Range Extenderjem” oziroma dodatno baterijo, ki jo vstavimo v nosilec bidona in tehta le kilogram, pa se delovanje podaljša za uro in pol.

Moč baterije je 320, moč “Range Extrenderja” pa znaša 160 Wh. Polnjenje baterije v okvirju znaša 2 uri in 35 minut, zunanja enota pa se polni 3 ure in 20 minut. Enoti se lahko preko Y vmesnika polnita tudi izmenično, skupni čas znaša 3 ure 20 minut. 

Elektronika

Levo SL ima indikatorje baterije in startni gumb postavljen enako kot Turbo Levo. Tam sveti 10 led luči, ki predstavljajo odstotke kapacitete baterije, če je dodana še dodatna baterija, potem je tu še pet dodatnih črtic. Črtice se pri čisto polni bateriji prikrivajo, ko se določena enota sprazni, pa prikrivanja zelenih in modrih črtic ni več. Zraven je še gumb za zagon ter gumb, s katerim izbereš način oddajanja moči motorja – Eco, Trail in Turbo. Enota TCU sedaj predstavlja Levove “možgane”.

Ob doplačilu v poprodaji si lahko omislimo tudi števec, ki bo poleg vseh osnovnih parametrov prikazoval stanje baterije v odstotkih, lahko pa si izberemo aplikacijo Mission Control in vse podatke preko sistemov ANT+ ali Bluetooth spremljamo kar na mobilnem aparatu.

Turbo Levo SL v videu

Prvi vtisi

Redko se zgodi, da lahko preizkusimo kolo preden je uradno predstavljeno. No, ekipi mtb.si se je to zgodilo že drugič in obakrat je bil to Specialized Turbo Levo. Prvega smo preizkušali pred letom in pol v Rabcu in Grožnjanu, novega Leva SL pa te dni na obronkih Maribora.

Da je kolo mnogo lažje, je čutiti že pri prvem obratu pedal. Motor je tišji od tistega pri klasičnem Levu, predvsem pa kolo vizualno deluje kot navadno in ne e-kolo, saj ima spodnja cev, tam je spravljena baterija, premer samo nekoliko večji od običajnega kolesa. Na prvi pogled kolo prepriča.

Kaj pa sama vožnja? Tudi brez vklopljenega motorja se da obračati pedale, res je, da gre še vedno za kolo, ki je težje od nekega “napedenanega” vsegorskega, ampak je porazdelitev teže tako dobra, da pripravljen rekreativec, če mu slučajno zmanjka “štroma”, lahko prebrca tudi kakšen klanček, ki ga loči do cilja.

V funkciji Eco je pomoč resnično minimalna, ampak se pri močnejšem pedaliranju na klanec, beri – grem na vso moč, ta pomoč kar pozna in v lažjih prenosih lahko pelješ kar hitro. S funkcijo Trail je vožnja z SL-om podobna tisti pri Turbo Levu, pa čeprav tukaj ni tako brutalnega navora. A ker je kolo resnično lažje, se manjša zunanja pomoč kompenzira s težo kolesa. V funkciji Turbo da kolo vse od sebe in oba s kolesarjem lahko dobro garata. Pomoč motorja je tako ali tako omejena na 25 kilometrov na uro, ampak glede na preizkušeno na vlažnem in blatnem listju je to kolo dober trening partner pri treningu vzponov in nabiranju višincev. Preprosto je drugačen od klasičnega Turbo Leva, ima bolj dirkaški karakter in kolesarja prisili v garanje, kar pri Turbo Levu ni občutiti, saj tam veliko dela na hujših vzponih opravi večja moč baterije in brutalen navor – prek 90 Nm.

Vožnja navzdol. Kot bi se vozil s klasičnim Stumpjumperjem, saj je teža odlično razporejena in kolesa ni več potrebno “tiščati” k tlom na vsaki malo večji neravnini in tudi v zavoje gre kot po tračnicah. Naše mnenje, pri daljših in zavitih spustih raje izklopi pomoč motorja ali pa ga pusti v funkciji Eco, saj že pri čisto majhnem obratu pedal motor reagira in ti včasih lahko pričara kakšen neprijeten pospešek tam, kjer si najmanj želiš. A ni takšne krize, da ne bi “preživel” kakšnega presenečenja. Pod črto: Kolo za zelo širok spekter kolesarjev. Za tiste, ki si želijo od svojega e-kolesa le malo pomoči pri resnem treningu in morda v 20 minutah vožnje na polno na klanec dodati nekaj več vatov ter se “zdirkati” do konca, a hkrati tudi za nekoga, ki si ne želi pomoči e-motorja, a ga podaljšanje kakšne ture, ko je v bitki s časom, kar mika. 

Fotografije Anže Furlan

Več na specialized.com/si/sl  

Preberi še
Specialized 2020: Novi Kenevo
Novi Specialized Turbo Levo

Sledite nam