9. aprila 2020

Še en jeklen, še en brez prestav. Neugleden okvir, 26 palcev in deli od leta 1993 dalje, to je ob džojrajd mašinah prvo gorsko kolo glavnega urednika mtb.si.

Tu je še četrti iz osnovne bojne enote mtb.si – Andrej Dekleva, ustanovitelj, založnik … in še kup stvari bi mu lahko pisalo na vizitki. In zanimivo, ob vseh oh in sploh polnovzmetenih kolesih, ki jih fura na džojrajd testih, ima v lasti le dve kolesi, obe jekleni in brez vzmetenja. Eno je makadamkar, o drugem, ki je po Uroševem P26 že drugi enoprestavnik, pa več v nadaljevanju.

Kolo: Kona Fire Mountain (1998)

Andrej: Tole kolo ima daljšo zgodbo, kot jo lahko stlačim semle. Mislim da leta 2000, ko sem imel le kolo za spust, sem od prijatelja za drobiž kupil nerabljen okvir, s katerega je le pobral dele za drugo kolo. Opremil sem ga z deli, ki so se mi nabirali po škatlah, od nekaj Shimanovega XTR iz leta 1993 dalje.

Odtlej se neugledni Fire Mountain ves čas razvija. Še z menjalniki je preživel kakšno dirko v krosu in eno odpravo v Dalmacijo. Ko sem ga enkrat posodil popotniku Fedru starejšemu, je verjetno naredil kilometrov za celo življenje, do Turčije ali kam že. V letu 2005 se mi je zazdela dobra ideja, da bi snel menjalnika in vso pripadajočo kramo, mogoče je bil celo prvi MTB singlespeed v Sloveniji. Brez prestav se zdaj z njim že poldrugo desetletje prebijam skozi dirke v krosu in maratonu, žurerska prvenstva v singlespeedu, lahke in težje ture, čez ulice in pumptracke … In ob tem je kolo vse boljše!

V angleščini takšnemu kolesu rečejo “beater bike”. Preprosto kolo za vsak dan. Je poceni, če ga le ne nadgrajuješ pretirano, kot ga mogoče jaz; videti je kot en drek, zato je manj možnosti, da ga ukradejo (no, tega so že, hvala Šimen!) in še kup koristi se najde. Vsak, ki živi malo MTB življenjskega sloga onkraj bleščečih novih bajkov, bi lahko imel svojega. Najdeš starega jeklenega 26-palčnika, kaj popraviš in nekaj zamenjaš, pa je. Deli se najdejo pri prijateljih, na ebayu, tudi poceni novi deli so na voljo od Aliexpressa do domače trgovine.

In furanje? Ni ga treninga za vrtenje na obrate, za moč, za iskanje linij in za delo z rokami in nogami na spustih, kot je vožnja s kolesom brez prestav in vzmetenja. Na kakšnih turah z rekordi višincev in s strmimi spusti čez skale in korenine res ne bi bilo veselja. Ampak ko pride testno kolo “z vsem”, je vsak hrib hec.

Posebnosti

Pogon: Trenutno 34-20, za vzpone, po ravnini gre bolj v prazno. Pomembneje je, da imam od letos pesta White Industries ENO, katerih posebnost je, da ima zadnje ekscentrično os, s katero lahko zategneš verigo pri singlspid and fiksi uporabi, tudi če imaš okvir z navpičnim ležiščem osi, kot ga imajo danes vsa kolesa z menjalniki. Tudi napredek s klasične račne na freewheel mi je všeč. Spredaj pa trdna in lahka gonilka iste znamke, vse polirano.

Vilice: Na kolesu so bile dolgo klasične RockShox Judy DH iz devetdesetih, pa jih je načel zob časa in sem jih nadomestil z najbolj preprosto alternativo – togimi jeklenimi Koninimi P2. Kot bi bile narejene za točno to kolo.

Zavore: Rdeče anodizirane ročice iz majhne kalifornijske CNC delavnice Paul Components so prva reč, ki pade v oči poznavalcu. Niso narejene čisto za prve XTR-ove cantilever zavore z mojega modro-roza KHS-a iz leta 1993, a sem zadovoljen z delovanjem. V strmini pač s po dvema prstoma …

Sedež: Flite je bil edini sedež, ki sem ga vozil v devetdesetih in čez njih. Pred nekaj leti je prav eden od takratnih prišel nazaj k meni in naravnost na Kono.

Krmilo: Včasih je treba dodati kaj iz modernih časov in staro 68 cm krmilo res ni bilo več dovolj, zato sem izbral poceni novo v barvi zavornih ročic, visoko 5 cm in široko 74 cm. Bistveno za kontrolo.

Plašči: Nočem klasičnih retro traktorskih plaščev, iskal sem lahke in hitre z največjim premerom, ki še gre v okvir oziroma v vilice. Pri 26 palcih ni toliko izbire kot pri 29, ampak Kendine Booster Pro 2,25 so optimalne. Za spredaj imam obljubljeno v premeru 2,4, da si bom lahko privoščil še malo nižji pritisk oziroma več “vzmetenja”.

Specifikacije

– Okvir: Kona Butted, krom molibden
– Vilice: Kona Project 2 (hvala Primož)
– Blažilec: /
– Krmilna opora: Zoom CNC 60 mm (kopija Azonica, hvala Vid)
– Krmilo: Octane One Chemical 25,4 x 740 mm
– Ročaji: Lizards Skins Unior Tools Team (hvala Šumba)
– Zavore: cantilever Shimano XTR M900, zavorni čeveljci Kool-Stop
– Zavorne ročice: Paul Components (hvala Miško)
– Menjalnik in ročica: /
– Kaseta: BLB Superior Freewheel 20t
– Veriga: KMC
– Gonilka: White Industries (hvala Tine, koliko sem še dolžan?)
– Verižnik: 34t
– Pedali: Time Alium
– Obročniki: obroči Ambrosio 26” (hvala Bor, da si povrtal na avto ventil … not), pesta White Industries ENO, napere Sapim Leader 2.0, medeninaste tuljavke
– Pnevmatike: Kenda Booster Pro 2,25, tubeless (hvala Riko, Kenda Europe)
– Sedež: Selle Italia Flite Titanium (hvala Dare)
– Sedežna opora: Ritchey (hvala Tine)
– Teža: ravno prav

In še parkrat hvala Tine!

Preberi še
Garaža mtb.si: Urošev P26
Garaža mtb.si: Mahov Norco Torrent
Garaža mtb.si: Bobijev Epic Pro

Sledite nam