9. avgusta 2016

“Lanski” (2016, hehe) delovni stroj za poklicnega mtb vodnika za okroglih 6 jurjev. No, zdaj že za manj.

Kolo: Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon 650b, letnik 2016, velikost M

Posebnosti:
27,5-palčni “vsegorc” s karbonskim prednjim trikotnikom okvirja in aluminijasto nihajko ter 150 mm hoda, ne prav dosti kompromisi pri opremi, a tudi pri ceni ne. Pa seveda s famoznim predalčkom za spravljanje gozdnih plodov SWAT v spodnji cevi.

Romantično razmerje:
Lep, črn, lahek, zmogljiv in učinkovit. Pa z imenom, ki ima v kolesarski industriji skoraj neprecenljivo vrednost – prvi Stumpjumper je nastal daljnega leta 1981. Spec’ Stumpy, legenda! Sicer pa priznavam, da s temile največjimi znamkami nimam več nikakršnega romantičnega razmerja. Pač za furat so. Kot Fordi ali Volkswagni.

Priložnost za furanje:
Res je, tu so že Speci 2017. Ampak če si bral moj prejšnji džojrajd, se je končal s prazno gumo. Na džojrajdu ne menjamo zračnic, menjamo cela kolesa. Tole je bilo na voljo in primerna fura tudi, bojda nekih 600 višincev na mežiške “štinge” in nato navzdol po trasi etape endura do rudnika.


Vtisi:
– Po dolgem času sem sedel na 27,5-palčne obročnike, pardon, 650b, in to s plašči “civilnih” dimenzij. Tudi zato je najbolj živahno od koles, ki sem jih vodil zadnje čase. In zato, ker tehta okoli 12,5 kg.
– Povsem jasno je, zakaj si takšno kolo izbere poklicni kolesarski vodnik, kot je Anej (ki sem mu kolo izpulil). Na njem je kos vsakemu tipu gosta, od nabiralca višincev na karbonskem trdaku do enduro manijaka, ki hoče le na najbolj tehnične spuste.
– Pa še orodje ima pri roki za hitra popravila koles svojih gostov. Ne vem, če bi omenil ali ne … Z enim kar velikim strokovnjakom nisva znala odpreti SWAT-a, za orodje pa nisem niti vedel, da ga imam v zgornji cevi 😀
– Kolesa za kros že dolgo nisem resno vozil, zato ne bom napisal “kolo noro pleza, kot XC bajk …”. Od “all-mountain” črede, koles, sposobnih zabave na pravem mtb terenu, pa verjetno še nikdar nisem sedel na čem, kar gre bolje navkreber. Pika.
– O delovanju posameznih sklopov od vzmetenja do prestavljanja in zaviranja, pa potopne opore, ne bom izgubljal besed. Jasno, da dela, kot je treba.
– Če bi še Anej vzdrževal zavore … Takoj na strmem začetku spusta sem ugotovil, da od zadnje ni ne vem koliko koristi, pa da nisem več na plus plaščih, ki bi se kar lepili po podlagi.
– Da to ni enduro kolo – ne po hodu, ne po geometriji in komponentah – se pokaže v malo bolj živčnem spuščanju. A če uspeš živčnnost pretvoriti v živahnost, v lahkotno menjavanje linij in premetavanje konjiča, si … ja, na konju!

Za koga:
Za poklicnega vodnika 🙂 V bistvu za vsakogar, ki rad brez prehudega trpljenja nabira višince, nato pa se zabava navzdol. In ima nadpovprečen osebni dohodek.

Na jetra:
Razen tega, da ne znam odpreti zbiralnika gozdnih plodov? V resnici samo še to, da ni 29-palčnik. Pa saj imajo tudi tega.

Cena: 5.999,00 € (če zdaj še kje kakšnega najdeš, utegne biti opazno manj)
Kaj pa aluminijasti Comp za pol cene? Res je, ni več isto kolo … Ampak vseeno vredno omembe.

Džojrajd omogočil Anej/Bike Nomad.

Več na specialized.com (ja, Expert jim tu manjka na seznamu … pa vsak trenutek bodo objavili modelno leto 2017)

Preberi še
Džojrajd: Mondraker Dune Carbon RR
Džojrajd: Scott Genius LT 720 Plus

Sledite nam