22. februarja 2020

Andrej je izkoristil priložnost in po preizkusu karbonskega in razkošno opremljenega vsegorskega Reactorja zajahal še aluminijastega, kompromisno opremljenega.

Kolo: Nukeproof Reactor 290 Comp (2020), velikost L

Značilnosti

Polnovzmeteno vsegorsko/turno kolo z 29-palčnimi obročniki, 140 mm hoda spredaj in 130 mm zadaj. Večinoma iz aluminija, izjema sta podsedežni cevi nihajke, ki sta iz karbona.

Romantično razmerje

Da, Reactorja sem že vozil za Džojrajd! Zapis je bil objavljen 9. januarja: Džojrajd: Nukeproof Reactor 290c
Ampak! Tisti je bil iz karbona in “z zgornje police”, oprema RS, pozneje se je pokazala priložnost, da poskusim še aluminijastega, bolj kompromisno opremljenega. Za primerjavo!

Priložnost za furanje

Domači testni poligoni: Šumbaland 2 in Rašica.

Vtisi

Prvič sem imel priložnost preizkusiti enako kolo v dveh različnih inkarnacijah. Kot rečeno, karbonskega sem že vozil, tu je aluminijasti. Diskusija o razlikah med aluminijem in karbonom je aktualna in po porastu prodaje okvirjev iz karbona naj bi vsaj v nekaterih segmentih aluminij vračal udarec. Aluminij je praviloma cenejši. Vozne lastnosti so različne. Vzdržljivost je na strani karbona (če ga ravno nepopravljivo ne polomiš), teža tudi. Okoljski vpliv proizvodnje in reciklaže odpira dolgo debato. Dejstvo je, da se raje odloči za dober aluminij kot poceni karbon, a slednjega je več pri cestnih kolesih in pri XC trdakih kot pri polnovzmetenih strojih.

Alumijast okvir torej: Všečno je hidroformiranje, tudi vidni zvari me ne motijo, so stvar okusa. Okvir je meni videti videti odlično.

Posebnost sta karbonski podsedežni cevi nihajke, ki znižujeta težo in hkrati na kritičnem mestu povečujeta togost. Celota je tako dovolj toga, a ne brutalno toga.

Z manj nastavitvami na vzmetenju (vilice RockShox Revelation RC in blažilec RockShox Super Deluxe Select R) mi je vse skupaj uspelo še hitreje in še bolje nastaviti.

Pri blažilcu ni možnosti blokiranja ali “uspavanja”, a pri najlažjih prestavah vseeno ni zaznavnega nihanja v klanec. Je rešeno že v vpetju, pohvala.

Dejstvo je, da je kolo za v klanec težje od karbonskega, a v redu leze navkreber. Saj ne pričakuješ dirkaških spodobnosti za vzpone, gre bolj udobje in za to, da se ne mučiš, če si le kolikor toliko telesno pri sebi. Pri tej geometriji in kotaljenju se ne.

Navzdol je šlo že v prvih zavojih odlično. Dobro sem se znašel, kar si upam pripisati tudi mehkobi aluminija proti karbonu.

In ja, kar se tiče zadnjih dveh alinej: če bi kupoval, bi se odločil za aluminij!

Opremljenost je kot rečeno kompromisna – prav tu so privarčevali – a delujoča: pogon Sram NX/SX, osnovne zavore Sram Guide T, hišna železnina Nukeproof s potopno sedežno oporo vred, čisto solidni obročniki Sun-Ringle s čudovito pojočo račno, kar je včasih najpomembnejše …

Prvič sem vozil plašč Maxxis Assegai spredaj (2,5 z vsemi tehnologijami zraven), všeč mi je, tudi ker sem v zavojih na Maxxisih najbolj doma, a težko najdem kakšno bistveno razliko v primerjavi z Minionko.

Tu je na vilicah 1 cm manj hoda kot na karbonskem RS, a ni bistveno.

Na jetra

Ne na jetra, le razmišljam, kako bi se te komponente obnesle na daljši rok, kje bi se poznalo varčevanje? Kdaj ne bi bil več zadovoljen s temi zavorami?
Teža me zmoti, ampak le, ko razmišljam o njej ali kolo kam dvigujem. Mislim, da sem ga stehtal, ampak sem pozabil zapisati, tako da me ne sprašujte. Težji od karbonskega 🙂 Mimogrede 15 kg.

Za koga

Za zelo široko skupino uporabnikov. Za takšne in drugačne ture, za v parke razen najbolj divjih prog, tudi za na kakšno enduro dirko bo dovolj.

Cena 3.199 €, akcijska cena 2.749 €

Vrsta inačic – karbonski okvir, pri aluminiju še dve opremski opciji, vse pa preslikano še na 27,5-palčne obročnike.

Džojrajd omogočil Wheelbase Shop, Trzin.

Več o kolesu na nukeproof.com

Preberi še
Džojrajd: Nukeproof Reactor 290c

Sledite nam