4. februarja 2020

Čisto tako, iz firbca (pa ob čakanju dela za makadamkarja) test čistokrvnega kolesa za ciklokros. Kakšna je pravzaprav razlika med kolesoma za CX in makadam?

Kolo: Kona Jake the Snake (2019), velikost 54

Značilnosti

Ciklokros kolo z aluminijastim okvirjem in karbonskimi vilicami. 0 (nič) mm hoda spredaj in zadaj skupaj. Hidravlične disk zavore.

Romantično razmerje

Znamka stare šole in kanadskih korenin, ki je nekako že bila med velikimi in je verjetno ostala enako velika, le drugi so zrasli. Ustanovitelja iz leta 1988 pa sta še vedno lastnika! Morda prva MTB znamka, ki se je (leta 1997) podala v ciklokros?

Priložnost za furanje

Nadomestno vozilo, ko je odletel nosilec menjalnika na mojem makadamkarju. Dvakrat na domači ravninski trasi Savskih 50, celo z ultra Maretom, ki se verjetno še v življenju ni tako umazal na kolesu.

Vtisi

Ciklokros (CX) in gravel, a ni to isto kolo? Velikokrat sem že slišal to vprašanje, zato je to odlična priložnost, da Jaka Kačo primerjam s svojim jeklenim makadamkarjem Kona Rove ST: Džojrajd: Kona Rove ST

Prvo razliko bi opazil v tem, da je CX kolo namenjeno dirkanju in kot takšno teži k nizki teži. Veliko je karbonskih, preizkušeni pač aluminijast, a tudi zaradi lažjih obročnikov je pospeševanje bistveno boljše kot z makadamkarjem. Preštej ovinke na CX progi, zgodi se, da moraš v uro dolgi dirki iz zavoja pospešiti nekaj stokrat, zato je to bistveno.

Drugo, prostor za širše plašče. Na namenskem CX kolesu je prostora komaj kaj več kot za največjo še legalno širino plašča, ki jo predpisuje Mednarodna kolesarska zveza, to je 33 mm. Resne (tradicionalne) znamke izdelujejo resna CX kolesa, tu ni prostora za hec in široke plašče. Pri kakšni bolj sproščeni se pa najde razumevanje za oboje.

Tretja razlika, komponente. Vedno zamenljive, jasno. Izpostavil bi širše krmilo na makadamkarjih, zaradi kontrole in nameščanja torb.

Geometrija. Ob primerjavi z Rove ST, že omenjenim jeklenim makadamkarjem istega proizvajalca, so razlike presenetljivo zanemarljive. Naprimer: makadamkar je zaradi daljših vilic spredaj višji za 1 cm, zgornjo cev pa pred sedežem za 1 cm nižjo. Seveda, CX kolesa zaradi nošenja na rami nimajo zgornji cevi pod kotom. CX kolo ima celo za pol stopinje bolj položen kot vilic od makadamkarja ter 1 cm višji gonilni ležaj. Makadmkar pa ima na račun 1 cm daljših cevi ob verigi tudi za toliko daljšo medosno razdaljo.

Nadobudni triatlonec, ki je minulo sezono ciklokrosa oddirkal na tem kolesu, je zamenjal krmilo (za še ožje), verižnik (za ovalnega) in mislim, da tudi plašče. Brez bistvenega vpliva na izsledke tega Džojrajda.

Še malo razmišljanja na temo širine plaščev. Proge za CX so večinoma po travi, zemlji, blatu, mivki, tudi kaj po asfaltu in malenkost po lepem “šodru”. 33 mm zadostuje. Profili so različni glede na razmere, tisti za mehko podlago so lahko na trdi že kar počasni. V resnem CX dirkanju so tako ali tako vsi na tubularjih z nizkim pritiskom. 33 ali 36 mm, kolikor bi še lahko stlačili v ta okvir, zadostuje tudi za nežno makadamkanje. Tako si tudi marsikdo predstavlja to zvrst, je bila zadnjič debata v skupini na FB. Pol asfalta in pol lepega makadama, recimo. Za tiste, ki se gredo (gremo) bolj “hard gravel”, tudi po kolovozih, poljskih poteh, slabih makadamih, vlakah in stezicah, čez kakšen kamen in korenino, pa je to premajhen volumen za udoben pritisk. Tudi z uporabo tubelessa. To je edina omejitev takšnega CX kolesa za gravel uporabo.

Jake the Snake ima namreč kljub vsem svojim dirkaškim genom nastavke za (zadnji) prtljažnik!

Pa še omemba komponente: prvič sem stiskal za hidravlične zavore TRP, ki imajo od ročice do čeljusti sicer speljano pletenico, tam pa za moč stiska poskrbi hidravlika. Zelo učinkovito, le čeljust ne bo zmagovala na lepotnih tekmovanjih. Aja, ni lepotnih tekmovanj za zavorne čeljusti? Potem pa v redu!

Na jetra

Razen tega, da bi morali varčevati z aluminijem, da ga ne zmanjka za pločevinke za pivo? Le prostora za širše plašče mi manjka, da bi imel lahko več namenov uporabe.

Za koga

Za tekmovalca v ciklokrosu ali ljubitelja nežnih makadamkarskih turic (asfalt + lepi makadami).

Cena 1.799 €

Model 2020 se razlikuje le po barvi, cena je enaka. Kona ima še karbonskega Jakata (Major Jake), pa še vrsto bratrancev, ki jim bolj dišijo avanture kot dirkanje.

Džojrajd omogočil www.veb-company.si

Več o kolesu na www.konaworld.com

Sledite nam