27. septembra 2018

Dyno Velo je razvil “prenosni pretvornik navora”, ki ga je mogoče vstaviti v votlo os sodobne kolesarske gonilke.

Dyno Velo je razvil “prenosni pretvornik navora“, ki ga je mogoče vstaviti v votlo os sodobne kolesarske gonilke.

Izziv pri izdelavi pretvornika navora je bil doseči zahtevano natančnost po sprejemljivi ceni. Čeprav je elegantna po svoji enostavnosti, je bila zasnova pretvornika tehnično zahtevna.

Merilci moči so med kolesarji postali priljubljeni kot pomembno orodje pri zagotavljanju povratnih informacij o treningu. Uporabljajo se za sledenje napredku v pripravljenosti za trening in dirke. Eden od glavnih izzivov pri izdelavi pretvornika za kolesarske merilce moči je možno nihanje temperature med vožnjo v nasprotju s tipičnimi industrijskimi aplikacijami, kjer temperatura ostaja nespremenjena. Poleg tega so merilniki moči ponavadi precej dragi in za zmanjšanje stroškov mora biti pretvornik izdelan v večji seriji.

Dyno Velo, ki ga je vodila potreba po znižanju stroškov, je izdelal pretvornik, ki ga lahko namesti kolesarski mehanik ali celo ročno spretni in natančni kolesar sam. Zaradi temperaturnih sprememb, ki so na kolesu pogoste, je moral Dyno Velo razviti senzor, ki je manj občutljiv na temperaturo v povezavi z večjo občutljivostjo na navor in kalibriranjem toplotne občutljivosti na terenu.

Dyno Velo se je odločil, da bo razvil senzor za prosto prodajo, kot samostojni del za proizvajalce gonilk za prvo vgradnjo, ki ne potrebuje sprememb pri konstrukciji gonilk. Ta omogoča, da merilec moči (senzor navora) vgradijo kolesarski mehaniki ali spretni kolesarji sami in ne zahteva spreminjanja kolesa ali njegovih komponent. Kliknite na to povezavo (http://dynovelo.com/howto/), če si želite ogledati kratek videoposnetek vgradnje merilnika moči Dyno Velo.

Vgradi se v notranjost osi in se prileže v notranjost z ekspanzijskim vijakom in “kremplji“, nato pa samo še priključite elektroniko. Zunanji magnet za kadenco ni potreben. Odporen je proti blatu, nepremočljiv in odporen proti udarcem. Vse to prihaja v cca. 30 gramih nizke, centralizirane teže.

Uporaba

Merilec prenašala celotno moč in kadenco preko protokola ANT+ v kateri koli združljiv kolesarski računalnik ANT+. V tem trenutku še ne komunicira po standardu Bluetooth Smart, ta naj bi bil na voljo pozneje. Prav tako so porabili veliko razvojnega časa za najmočnejši prenos signala ANT+, kar zagotavlja močno povezljivost s kolesarskimi računalniki.

Območje merjenja moči je od 0 do 2000 W in kadence med 30 in 200 obrati z natančnostjo +/- 2% (izmerjeno na levi strani). Merilec meri moč samo na levi nogi, podobno kot več merilcev, ki so trenutno na trgu.

Polni se preko mikro USB kabla na vhod, ki je pokrit z gumijastim tesnilom. Trenutno baterija zdrži okoli 20 ur (moje merjenje 26 ur), kar je malo glede na ostale, a cilj je 200 ur z novo baterijo, ki se enostavno zamenja.

Dyno Velo je primeren za kolesarje, ki želijo podatke o moči za primerno ceno. Je zelo zanesljiv in ob pravilni vgradnji tudi odporen na zunanje vplive in ne potrebuje posebnega vzdrževanja. Natančnost je za večino kolesarjev zelo zadovoljiva tudi brez merjenja na desni strani.

Uporabljal sem ga tri mesece in ob primerjavi z ostalimi podobnimi sistemi v samih podatkih ni bistvenih razlik in tudi merjenje moči ni sunkovito in ne kaže nerealnih špic, ki bi jih bilo potrebno gladiti. Merilec tudi na gorskem kolesu deluje zelo dobro, saj pravilno meri moč pri neenakomernem potisku na pedala.

Cena? Ta še ni določena, a naj bi se vrtela okoli 300 evrov.

Merilec moči je še v fazi testiranja in uradno še ni naprodaj. A če stopite v stik z ekipo preko FB sporočila, se da kaj dogovoriti.

dynovelo.com
www.facebook.com/DynoVelo

Preberi še
Bobi preizkuša: Rotor InPower

Sledite nam