janez golmajer
15. marca 2022

Eden od “ta starih” iz spusta, danes pa več kot na kolesu za krmilom motorja in s pištolico za barvanje čelad in koles v roki. Goldi JGD Airbrush!

Veriga se včasih malo zavozlja. Matic Šolar je najprej izbral dotično mednarodno zvezdo, čigar odgovore še čakamo. Za sproti pa je pripel še eno domačo legendo. Goldi je prvi zmagovalec DH Pohorje, tudi dres državne reprezentance je nosil.

Janez Golmajer

  • Vzdevek: Goldy, Goldmeister
  • Kraj: Kranj
  • Starost: 50
  • Pripadnost klubu, podjetju, plemenu … : podporni član Mtb klub Kranj
  • @jgdairbrush

Pokrovitelj serije Na verigi

Pokrovitelj Na verigi

mtb.si: Pet pridevnikov, s katerimi bi opisal “makedam psihopate” MTB kluba Kranj v devetdesetih:

Janez: Za tiste čase divji, drzni in hitri. Včasih poškodovani, a vedno za žur.

Morda na kratko kakšna res nora zgodbica iz tistih časov?

Jih je bilo kar veliko in niso vse za v javnost. Ene bolj nedolžne se spomnim s svetovnega prvenstva v Mont Sainte Annne. Po končanem tekmovanju smo se vrli spustaši pomerili z domačimi prostovoljci na “svetovnemu prvenstvu v pitju piva”. Tekma je bila izenačena in naporna. Seveda je zmagala naša ekipa. Tako imam vsaj en naslov prvaka na najvišji ravni (hahaha).

Kolesa so tvoja strastna ljubezen iz mlajših let, motorna kolesa pa malce pozneje. Bi lahko tako rekli?

Pravzaprav sem se prej zastrupil z bencinskimi hlapi (Tomos APN, BT50) in se šele po služenju vojaškega roka navdušil nad kolesarstvom. Takrat sem prišel do svojega denarja in si lahko privoščil polnovzmetetno kolo, ki bi danes spadalo v kategorijo vzmetenih kros ali allmountain koles. Mi pa smo se šli z njimi zaresen downhill.

Po zaključku spustaške “kariere” sem presedlal na hujše motorizirane zverine. Sedem let sem tekmoval v supermotu in potem še 5 let v motokrosu. Po moto avanrurah sem se spet vrnil na kolo in odpeljal še nekaj sezon v mtb enduru.

Bi lahko bila e-kolesa povezovalni člen med kolesi in motorji? Tak, s katerim nekako zadovoljiš obe svoji strasti.

Kolo in motor sta si na daleč zelo podobna. Oba imata dve kolesi. Vsak od njiju pa ima svoje specifične lastnosti. E- kolo se mi vseeno zdi bližje klasičnemu kolesu kot pa motorju. Sam pogon manj vpliva na tehniko voznje, kot velja to pri motorju. E-kolo je tudi bistveno lažje od motorja in ga lahko voziš po terenih, kjer se z motorjem ne bi vozil. Predvsem navzdol. Je pa na vseh dvokolesnih igračah presneto zabavno. Podpiram e-bike gibanje in tudi sam vozim takšno kolo.

janez golmajer, indian
Foto Sandi Bertoncelj

Kot popoldanski s.p. si umetnik z airbush pištolico pod znamko JGD Airbrush. Po objavah je videti, da največ poslikavaš narediš na čeladah in na okvirjih koles. Imaš svojo najljubšo z MTB povezano poslikavo?

Drži. Po redni službi me doma čaka veliko dela z barvanjem okvirjev koles, čelad in motorjev. Večinoma se za barvanje okvirjev odločajo cestni kolesarji. Gorski se verjetno bojijo, da bi se poslikava hitro uničila zaradi vožnje po terenu. Pri čeladah pa so gorski kolesarji bolj korajžni. Lahko se pohvalim s serijo sedmih čelad za Unior Tools Team, tri sezone sem barval čelde za Tanjo Žakelj, naredil sem čelado za Primoža Štrancarja, svetovnega prvaka v veteranskem razrerdu MTB endura. Največja čast pa me je doletela, ko mi je opremljevalec oblačil in zaščitne opreme O’Neal naročil barvanje dveh šildov za čelado Grega Minnaarja.

Zadnje tri sezone barvam čelade za alpskega smučarja Štefana Hadalina in borderja Tima Mastnaka. Najbolj odbito MTB čelado pa sem delal lani za Luka’s Bikes.

Začel si iz svojega veselja in zaradi žicanja prijateljev. Se ti zdi, da se je od takrat povpraševanje po poslikavah povečalo? Da bolj potrebujemo občutek, da so naše čelade in kolesa nekaj posebnega, samo našega?

Začelo se je leta 1984. Pobarval sem si moto čelado, ki sem jo uporabljal za spust. Takrat pravih DH čelad še ni bilo v trgovinah. Potem sem si pobarval še par čelad za svojo uporabo.

Počasi so začeli kapljati prvi pogumni naročniki. Danes pa bi se s tem poslom lahko že preživljal. Veliko je ljudi, ki so naveličani velikoserijske konfekcije in si na tak način polepšajo kos opreme po svojih zamislih.

mtb.si (standardna): Tvoj popoln dan na kolesu (kje, kaj, s kom)?

Janez: Žena pravi, da samo z njo. Po Vipavski dolini z obveznimi postanki v kakšni odlični gostilni, ki jih na tem koncu ne manjka.

Tvoj popoln dan brez kolesa?

Na motorju. Ves dan, po neskončnih makadamskih poteh.

Kaj bi počel, če ne bi nihče izumil gorskega kolesa?

Vozil bi moped po neskončnih širjavah

Povej kaj o svojem najljubšem kolesu.

Trenutno električno: Conway ewme629. Fina zadeva. Pomaga v klanec in odličen za spust.

Tvoje prvo kolo?

Rog Pony.

S kom bi najraje fural? Komer koli na svetu (ali v vesolju), živim, mrtvim, namišljenim …

Omenil sem ga zgoraj.

Najboljši nasvet, ki si ga kdaj dobil / ali nasvet, ki ga lahko daš drugim?

Če lahko delaš to, kar te veseli, boš srečen v življenju.

Tvoj padec, ki si si ga najbolj zapomnil? Tudi, če si ga v resnici nisi …

Enega se pa res ne spomnim. Na MX dirki v Cukarci. Zbudil sem se šele v reševalnemu vozilu. Rezultat: tri polomljena rebra, potrgane vse ramenske vezi.

In še novost: Tvoja glasbena želja oziroma glasbeno posvetilo bralcem mtb.si?

Naslovna fotografija Matevž Hribar @batzajla

Preberi še

Na verigi: Matic Šolar
Na verigi – pravila in dosedanji izprašani

Sledite nam